A választások óta az ARC Produkció tagjainak különböző cégeivel egyre többet lehet találkozni. Legutóbb az EU Kommunikációs Közalapítvány arculatára kiírt pályázatot nyerte meg Fatér Barna. A grafikus cége nyerte meg az Oktatási Minisztérium logójára kiírt pályázatot is, valamint ő készítette az MTV új logóját. Geszti Péter, az ARC másik tagja pedig állítása szerint magánemberként (vagyis nem az Akció Reklámügynökség tagjaként) az SZDSZ választási plakátjait készítette. Emellett Geszti több társadalmi célú felhíváshoz is adta már a nevét. Például a Soros Alapítvány megbízásából részt vett a szavazáson való részvételre buzdító óriásplakátok elkészítésében, legutóbb pedig a Program "R" felkérésére a roma-mikulásos, romák elfogadására irányuló kampányban vett részt. Geszti Somody Imrének, az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány kuratóriumi alelnökének is jó ismerőse, hiszen többször is dolgozott a Pharmavitnak, legutóbb 2002-ben a Plussz vitamintabletta népszerűsítésében vett részt.
Geszti az [origo]-nak elmondta: az ARC tagjai különböző profilokkal foglalkoznak, és nem követik nyomon egymás ügyeit. Szerinte az egyes felkéréseknek nincs közük egymáshoz. Ugyanígy nyilatkozott Somody Imre is, aki elmondta: bár Gesztivel többször dolgozott együtt, grafikai munkát sosem kért tőlük, így Fatér munkáit sem ismerte. Hozzátette: a közalapítvány egyedül a szakmai hozzáértés alapján döntött.
Fatér Barna közölte: biztos, hogy az ismertségük hozzájárul ahhoz, hogy újabb munkákhoz jutnak, de mint mondta: a választások óta nem kaptak több megbízatást. Hozzátette: a kormányzati munkák száma elenyésző a magáncégeknek végzett munkáihoz képest. Szerinte csupán arról van szó, hogy most jutottak el arra a szintre, hogy különböző pályázatokon indulhassanak.
Az EU-levélről is döntött a kuratórium
Az alapítvány arculatára kiírt pályázaton kívül az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány kuratóriuma hétfői ülésén több kérdésben is döntött. Somody Imre, a kuratórium alelnöke az [origo]-nak elmondta: kiválasztották azt a 15 céget, akikkel második körben tárgyalnak a népszavazást előkészítő közbeszerzési eljárások keretében.
A kuratórium négy tárgyban: direkt-marketing, PR-ügynökségi, klasszikus reklám- és médiaügynökségi és rendezvényszervezési tevékenység körökben írt ki közbeszerzési pályázatot még decemberben. Kedden a 15 cég képviselőjével ismertették a kuratórium elképzeléseit, célkitűzéseit. A továbbiakban még egy vagy két fordulóra kerülhet sor; a tervek szerint január 22-25 között mindenképpen eredményt akarnak hirdetni.
Döntés született az EU-levélről is, amelyet minden családhoz eljuttatnak január végén vagy február elején. Adatvédelmi okokra hivatkozva a szöveget nem ismertetik előre. Somody ezzel kapcsolatban elmondta: a levelet a kuratórium elnöke, Palánkai Tibor és Medgyessy Péter miniszterelnök írja alá. A családok válaszlevelet küldhetnek, melyben jelezhetik igényüket további tájékoztatásra. Minden válaszlevélben három témakört jelölhetnek meg a választók, amelyről a későbbiekben telefon, levél vagy e-mail útján bővebb információt kaphatnak.