A biciklisek rosszallását azzal váltotta ki a főváros vezetése, hogy annak ellenére kihagyta a kerékpárutat a Kiskörút felújításából, hogy azt korábban, a belváros rehabilitációjáról szóló Budapest Szíve programban tervbe vették. A főváros azzal érvelt, hogy a Kiskörút megújítását még a program elfogadása előtt, a négyes metró tervezésénél határozták el.
A kerékpárosok, amíg László Jánosra vártak, tettek egy kört az érintett útszakaszon, hogy - mint mondták - megnézzék miről is van szó, és hogy demonstrálják, milyen is lenne a Kiskörút, ha az egyik sávot nekik tartanák fent. A kétszáz biciklis még úgy is kritikus tömeget alkotott, hogy rendőri felvezetés nélkül, a KRESZ szabályait betartva tekert, és egyszerűen kiszorította a külső sávból az autósokat.
Demszky utasítást adott
"Nem mehet tovább, hogy ha kisírunk valamit, akkor az létrejön, aztán a következő csak akkor jön létre, ha megint kisírjuk" - mondta a rögtönzött felvonulás után László János, aki "Kerékpáros Budapest" programot kért Demszkytől. A főváros ezzel kapcsolatban vállalta, hogy figyelembe veszi, illetve esetleg meg is vásárolja a Műegyetem készülő tanulmányát, amely a budapesti biciklis infrastruktúra fejlesztési lehetőségeiről készül.
"Demszky utasítást adott az ügyosztálynak, hogy vizsgálják meg, hogy lehet mégis a kerékpáros közlekedés létesítményeit a Vámház körúttól az Astoriáig megépíteni" - mondta László János, aki szerint a politikai utasítás után szakmai munka következik, aminek folyamán a Kerékpárosklub végig ott lesz. A garanciákat firtató kérdésre László azt mondta: "a garancia mi vagyunk, hogy két hét múlva megkérdezzük, kész van-e?"
A főváros jelenleg azt vizsgálja, hogyan lehetne a Kiskörút egyik oldalán elhagyni a parkolósávot, és helyette biciklisávot építeni. A kerékpárosok azonban ezzel sem teljesen elégedettek, azt szeretnék, ha az egyik oldali, kétirányú sáv helyett mindkét oldalon, a menetiránynak megfelelő kerékpársáv jönne létre. Kürti Gábor, a Critical Mass felvonulás főszervezője szerint mindössze 60 parkolóhelyről kellene lemondani, miközben naponta több ezer biciklis haladhatna a kerékpársávon.
Látványos megmozdulást akarnak
A gyűlés résztvevői egyetértettek abban, hogy a fővárosi ígéretek ellenére is valamilyen látványos megmozdulásra van szükség, hogy emlékeztessék a politikusokat arra, mit ígértek. Az ötletek közt felmerült, hogy egy hétvégi napon, hosszabb időn - néhány óra, fél nap - keresztül kerékpároznának a Kiskörúton, megmutatva, hogy nézne ki biciklisbarát formában, vagy pedig kivetítőkön mutatnák be az arra járóknak, milyen lenne az általuk elképzelt kiskörúti bringasáv.
A kerékpáros szervezetek másik kívánsága a Margit-híddal kapcsolatos, amelyre mindkét oldalra, kellő szélességű bringasávokat szeretnének, szemben a jelenlegi elképzelésekben szereplő, a járdából leválasztott 1,8 méterrel. Első lépésként a főpolgármester megígérte, hogy megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy hétvégénként az északi (a sziget felőli) oldalon a külső forgalmi sávot lezárják az autók elől, és átengedik a kerékpárosoknak.