Súlyos baleset érte szombat délután a Balatonon azt a vitorlást, amely idén nyáron megnyerte a balatoni Kékszalag-nagydíjat - tudta meg az [origo] a baleset egyik szemtanújától. A Fifty-Fifty nevű, magyar építésű kétárbocos katamarán délután 4-körül, Zamárdi és Balatonszéplak környékén, a tó déli oldalán járt szerencsétlenül, amikor egy nagyobb széllökés kitörte a hajó mindkét árbocát.
Az [origo]-nak nyilatkozó szemtanú szerint a Balaton legjobb, leggyorsabb hajójának számító vitorlás árbocai egy nagyobb széllökésben teljesen összeomlottak, minden vitorla leszakadt, és a hajó mozgásképtelenné vált. A férfi, aki a baleset időpontjában a Fifty-Fifty mellett vitorlázott egy másik hajóval, úgy látta, hogy a balesetben senki nem sérült meg, és a hajó szerencsére nem is borult fel. Hogy mi lett a további sorsa, arról nem tudott beszámolni, de azt mondta, hogy vélhetően kikötőbe vontatták, és most "jól eldugják".
A Fifty-Fifty a Kékszalagon: ez volt a leggyorsabb hajó
"Nem történt tragédia, de jelentős káreseményről van szó" - mondta a szemtanú, aki szerint "nagyon kemény látvány volt", ahogy a két karbonárboc leszakadt. A szerencsétlenül járt hajót kísérő vitorlázók a balesetről videofelvételt is készítettek. A baleset a szemtanú szerint azért történhetett, mert a délutáni nyugodt időjárás után estére erős déli szél támadt a Balatonon, és a pöffös széllökések a lehető legrosszabb időjárási körülményeket idézték elő.
A Fifty-Fifty nevű katamarán azután vált országszerte híressé, hogy idén júliusban megdöntötte a balatoni Kékszalag-nagydíj 57 éve fennálló gyorsasági rekordját. Józsa Márton kormányzásával a hajó 10 óra 34 perc 15 másodperc alatt teljesítette az Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyeként számon tartott balatoni vitorlásversenyt, majdnem hat percet javítva az 1955-ös rekordon.
Az új építésű hajó legénysége a győzelem után, augusztusban azt nyilatkozta, hogy a jövőben is tókerülő versenyeken indulnak majd a katamaránnal, jövőre pedig 2-3 balatoni és külföldi versenyen is szeretnének részt venni.