Az engedélyeket a korábban módosított szerződésnek megfelelően megszerezte az Alstom, így elkezdheti a járművek gyártását és Budapestre szállítását. Két prototípus szerelvényt már legyártott az Alstom, köztük az egyiknek az utastere a végleges kialakítást tükrözi, abban nincs ideiglenes vezetőfülke sem, később ugyanis automata üzemmódban jár majd a metró.
Az Alstom és a Főpolgármesteri hivatal közölte: bár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis automata üzemmódra is képesek, kezdetben még lesz vonatkísérő személyzet. A forgalomba állás utáni első évben még vezetőfülke is lesz a Metropolisokon, de a szerelvényt már a vonatvezérlő rendszerek fogják vezetni: a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát számítógépek fogják irányítani. A teljesen automata üzemhez a gyártó később kiszereli az elválasztófalat, így az utasok előre és hátra is kiláthatnak majd.
A világ 41 metróvonalán, köztük Barcelonában, Párizsban, Szingapúrban is közlekednek automata szerelvények, Európában Budapest lesz a tizenkettedik olyan város, ahol vezető nélküli metrószerelvényt állítanak üzembe.
A 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, hosszában teljesen végigjárhatók lesznek. Előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg. A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.
A 2-es metró vonalán az első Alstom kocsi tavaly szeptemberben indult el, itt olvashatja a riportunkat erről.