Heteken belül megjelenik a BuBi, a fővárosi közbringa-rendszer megvalósítására vonatkozó közbeszerzési eljárás hirdetménye, a nyertes vállalakozóval várhatóan 2013 nyarán köthetnek szerződést. "Ez alapján 2013 végére, 2014 első hónapjaira készülhet el a rendszer, azonban a közbeszerzéstől sok függ, ha megtámadják vagy eredménytelen az eljárás, az kockáztathatja ezt az ütemezést. Azon vagyunk, hogy ezen kockázatokat minimalizáljuk" - válaszolta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az [origo] érdeklődésére.
A BKK szerint a rendszer költségvetése viszont nem változott, vagyis a megvalósítás továbbra is egy kevéssel több mint egymilliárd forint, amelynek 85 százaléka uniós támogatás. Mivel a közbeszerzést még nem írták ki, ezért egyelőre nem tudni, hogy milyen kerékpár típust használhatnak majd a fővárosban élők, és nem véglegesítették még a rendszer használati díjait sem, de valószínűleg az első 30 perc ingyenes lesz (a regisztrációs díjon felül), ezt követően pedig fél óránként nő az összeg.
Tavaly október végén döntött a Fővárosi Közgyűlés, hogy évi 250 millió forintot fordítanak a rendszer üzemeletetésére, de jelezték, hogy ha sikerül szponzort bevonni, az a költségek 20-50 százalékát átvállalhatja, így a fővárosnak ennyivel kevesebb pénzt kell a működésre fordítania. A tervek szerint az első ütemben 75 helyszínen 1000 kerékpárt lehet majd használni a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten. Hasonló közbringa-rendszer, amely külföldön - Berlinben, Párizsban - már bizonyított, először Szegeden indulhat el; a hírek szerint márciustól használhatják a város 12 pontján elhelyezett bicikliket a szegediek. Az árakat a tavalyi elképzelések óta nem változtatták meg, így az ingyenes regisztráció után 200 forintba kerül majd egy óra, 800 forintba pedig egy egész napos használat.