A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a meditációt és a relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus végezte el a továbbképzést, amely alapján taníthatják a relaxációt a diákoknak - mondta a Beol.hu-nak Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója.
A tanárok harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni - mondta a pszichológus. A legkisebb diákok a relaxációt játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, "a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, amelynek komoly egészségvédelmi hatása van" - mondta Bagdy. A tervek szerint az elsősöknek napi tíz perc szólna az ellazulásról, a középiskolások viszont már a testnevelésóra keretében heti fél órát meditálnának, és megtanítanák nekik a különböző lazító technikákat.
A kerettantervekben az szerepel, hogy az iskolásoknak el kell sajátítaniuk a relaxációs alapismereteket, ezek közé tartozik például a belső figyelem, az önkontroll, a testtudat, és a feszültségek feloldása. Bagdy Emőke szerint a rendszeres relaxáció után a gyerekek könnyebben tanulnak majd, "kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül".
Bagdy Emőke azt is mondta, hogy nem a keleti kultúrából ismert eljárásokra kell gondolni, létezik "keresztény meditáció", illetve minden gyakorlat rendelkezik tudományos alapokkal. Hozzátette, a tanárok is elnyűttek, kiégettek, nekik is hasznukra válhat mindez.