Az újságíró a négyes metró független mérnöki, műszaki ellenőri feladatait 2013-ig ellátó Eurometro Mérnökiroda Kft. szakvéleményét akarta megismerni, amely arról szólt, hogy a fővárosnak hány euró kötbért kell fizetnie a metró biztosítóberendezéseit szállító Siemens számára. A német cég azért követelt kötbért, mert a kivitelezés többéves csúszása miatt nem tudta időben megkezdeni az eszközök telepítését. 2012-es sajtóhírek szerint a német cég 70 millió eurót követelt a fővárostól, amely azt 30 millióra lealkudta.
A mostani nyertes per során nyilvánosságra kerülő tanulmány arra adhat választ, hogy az adófizetők által kifizetendő összeg megegyezik-e az Eurometro szakmai javaslatával, vagy más tényezők is befolyásolták a végső alkut. A 4-es metró 452 milliárd forintos költségvetéséből a kötbér 9 milliárd, ez az összeg majdnem a kétszerese annak, ami elég lenne a Széll Kálmán tér teljes rekonstrukciójára.
Bár az Eurometro szakvéleménye 2010-es, a BKV végig azzal védekezett, hogy még nem született döntés az ügyben, és az iratot döntés-megalapozó volta miatt nem adja ki. Az elsőfokú ítéletet még tavaly nyáron, az akkor már rég hatálytalan törvény alapján hozta meg a bíróság, akkor elutasította az újságíró keresetét.
Fellebbezést követően a szerdai tárgyaláson a Fővárosi Törvényszék meghozta jogerős ítéletét, amelyben megállapította, hogy a BKV közfeladatot lát el, elismerten nála van a kért tanulmány, és megalapozatlanul hivatkozott a döntés-előkészítésre. Így a BKV-nak ki kell adnia a mérnöki határozatot, és így kiderülhet, hogy mennyire volt jogos a kötbér összege.
"Épp itt volt már az ideje, hogy a feleslegesen eddig elhúzódó per véget érjen, hiszen már a legelső tárgyaláson egyértelmű volt, hogy a kért adatokat ki kell adnia a BKV-nak" – mondta el Hidvégi Fanny, a TASZ programvezetője.