Alpinistát is be kellett vetni a kárfelmérés során, a Csukló utcai földindulás miatt ugyanis elmozdult a vasúti alagút támfala. A talajmozgás vasárnap délután történt, a csapadék elmosta az alagút feletti földutat is, a sárlavina pedig nyolc, 80-100 kilós támkövet lökött az egyik vágányra.
Bár a köveket gyorsan elhordták, biztonsági okokból most csak egy sínpáron, 10 kilométer/órás sebességgel haladnak a vonatok. A korlátozás miatt a székesfehérvári és pusztaszabolcsi személyvonatok nem mennek be a Déli pályaudvarra, a százhalombattai vonatokat pedig ideiglenesen leállították.
A Csukló utca vízelvezetése tönkrement, ez okozta, hogy a felgyűlő csapadékvíz elmosta az alagút mellvédjén található földutat - mondta az Origónak az újbudai önkormányzat sajtófőnöke.
Milassin Levente szerint éppen ezért a helyreállítás is az ő felelősségük, amit a MÁV szakértőivel egyeztetve oldanak meg. A helyreállítás összegéről egyelőre becslés sincs, a vízelvezetés kialakítása, a támfal megerősítése pedig hetekig vagy akár hónapokig is eltarthat - mondta a sajtófőnök, hozzátéve, hogy a vasúti közlekedést fenntartják.
Az MÁV hangsúlyozta, az alagút szerkezete stabil, az 1861-ben épített átjárót tízévente behatóan vizsgálják - legutóbb 2012-ben ellenőrizték, és nem találtak hibát. Masszív a Csukló utcával párhuzamosan tovább futó túloldali támfal is, aminek sziklás talaját sűrűn beültették facsemetékkel.
Az alagút tetején áll az Alsóhegy Utcai Óvoda is, alig 50 méterre a megcsúszott talajtól. Az intézmény vezetője, Csikné Vaskuti Judit eddig nem tapasztalt hasonló problémákat, a gyerekek szerinte biztonságban vannak a nemrég felújított épületben. Az óvoda ugyan beleremeg a vonatforgalomba, de ezt már egészen megszokták.
Hogy az esőzés éppen az alagút feletti szakaszt bontotta meg, az a talaj minőségével is magyarázható: mint az Origo egy helyi lakótól megtudta, feltöltött, laza szerkezetű földterületről van szó, ahova korábban lépcső is vezetett, de az útvonalat lezárták, éppen a csúszások, talajmozgások miatt.