Tarlós István, miután az 1-es villamoson utazva áthaladt a Rákóczi hídon, újságírók előtt azt mondta, hogy a híd ezzel elnyerte eredeti funkcióját.
Az 1-es villamos újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta napirenden volt. A fejlesztés 2004-ben került az európai uniós finanszírozással megvalósítható projektek közé.
Február végén kezdődött meg a próbaüzem a meghosszabbított szakaszon, és már megérkezett Spanyolországból az első CAF alacsonypadlós villamos is. Ebből a típusból a leghosszabb jár majd az 1-es villamos vonalán. Egyelőre viszont még a hagyományos magaspadlós szerelvények járnak. A BKK sajtóosztálya nem tudta megmondani, hogy mikortól váltanák át a CAF villamosokra a vonalon.
A fejlesztésekről szólva Tarlós István elmondta, hogy például az 1-es villamos további meghosszabbítására, az Etele térig, 8,5 milliárd forintot fordíthatnak, a 3-es metró infrastruktúrájának teljes felújítására pedig 125 milliárdot.
A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárd, a Külső Bécsi úti villamosra - a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig - pedig 14 milliárd forint jut.