A bkvfigyelő.cafeblog.hu figyelmét a fonódó villamoshálózat építésén dolgozó, névtelenséget kérő mérnökhallgató hívta fel arra, hogy nagyobb a baj a HÉV-alagútnál, mint elsőre látszik.
Szerinte az új villamosvonal jelentős terhelésnövekedése miatt az eredeti tervek szerint hónapokra le kellett volna zárni a teljes alagutat, és egy teljesen újat kellett volna építeni egy erősebb és vastagabb födémmel.
A portál megkereste a BKK-t, amely elismerte, hogy az alagút gerendái régóta tartó beázás és földelési probléma miatt sérültek, de ezeknek a cseréjét a későbbi, Batthyány téri oszlopsor beépítésekor amúgy is szükséges vágányzár keretében tervezték, mert az állapotuk az azonnal munkákat nem tette szükségessé.
A cég közleménye szerint a födém megrepedésében közrejátszhatott a hirtelen jött felmelegedés, amely a lebontott burkolat alatt lévő, amúgy is rossz állapotú alaplemez és a gerenda hőtágulás miatti sérülését okozta.
Ezért döntöttek előbb a HÉV sebességének korlátozása, majd a forgalom leállítása mellett.
A hibát a tervek szerint április 26-án üzemzárásig kijavítják, a sérült elemeket eltávolítják, majd az eredetileg tervezett időben kerülnek helyükre az új gerendák.
A budai fonódó villamosközlekedés építésének leállítását azonban a történetek nem indokolják – állítja a BKK.