Augusztus 24-ig várja a BKV a hétfőn kiírt uniós közbeszerzési eljárásban azokat az ajánlattevőket, akik leszállítanának húsz, alacsony padlós elektromos buszt. A felhívás szerint a gyártónak az elektromos buszok töltéséhez szükséges töltőoszlopokkat is telepítenie kell.
Korábban a budai Vár mellett a Margitsziget járatainak "villamosítása" is felmerült. A BKK-tól az Origo kérdéseire érkezett válaszból pontosan kiderül, hová szánná az új buszokat a BKV. Azt írták, a buszok a belvárosban (a 15-ös és a 115-ös busz vonalán), a Margitszigeten (a 26-os vonalon), a Gellérthegyen (a 27-es vonalon), a Kis-Sváb-hegyen (a 39-es vonalon), a Rózsadombon (a 191-es vonalon) vagy a Testvér-hegyen (a 137-es és a 237-es vonalon) állhatnak forgalomba.
Arra a kérdésre, hogy mikor közlekedhetnek majd a midibuszok a fővárosban, a BKK azt írta, hogy erre a finanszírozási forrás megléte esetén lehet konkrét választ adni. Válaszukban ugyanis jelezték: úgy írták ki a feltételes közbeszerzést, hogy egyelőre nincs pénz a beszerzésre.
A pályázati anyag valóban fel is hívja az ajánlattevők figyelmét, hogy "hogy a szerződés hatályba lépésének feltétele a KÖZOP program támogatási szerződésének aláírása, melyre a szerződéstervezetben foglaltak szerint a jelen közbeszerzési eljárás alapján kötött szerződés aláírását követően legfeljebb 2 hónap áll rendelkezésre."
A tenderfelhívás szerint a járműveknek 7,7-8,7 méter hosszúnak kell lenniük, szélességük pedig legfeljebb 2,55 méter lehet. Utóbbi azért érdekes, mert a korábbi midibusz tendereken a szélességet 2,5 méterben határozták meg.
Ezért piaci szereplők a mostani 5 centiméteres engedmény kapcsán arra tippelnek, hogy az idén márciusban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter részvételével tartott bemutatón a Várban kipróbált Evo Pro Modulo busztípus jó eséllyel pályázhat, hiszen az pontosan 2,55 méter széles.
Az Origo információi szerint a kiírás szerinti idén december 15-i teljesítést az Evopro a szűk határidő ellenére éppen azéert tudná tartani, mert a magyar mérnökök által tervezett busz a modulo technológia révén gyorsan gyártható, az egyes elemeket szinte csak össze kell "ragasztani".