A villamos- és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között – közölte Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester szerdán.
Gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között,
A két város nagyállomása között az óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg. Jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de
a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.
Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú, egyvágányú villamospálya épülne, a megállók akadálymentes peronjai közelében pedig kerékpártárolókat alakítanak ki. A hódmezővásárhelyi Népkert megállóhelytől a Szeged-Rókus állomásig a szerelvények csak Algyőn állnak majd meg.
A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen kétvágányúra bővítik a pályát.
A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek.
Hódmezővásárhely még Lázár János polgármestersége idején, 2010 őszén fogott bele a két település belvárosát összekötő villamosvonal terveinek előkészítésébe. Egy korábbi felmérés szerint ugyanis egy átlagos munkanapon 8 ezer utazás történik Hódmezővásárhely és Szeged között.