Két közbeszerzési felhívást tett közzé pénteken a BKV az EU-s tenderhonlapon. Mindkettő 75 alacsonypadlós csuklós buszra szól, és mindkettőnél 100 százalékos opciót jelöltek meg, vagyis a közlekedési cég ugyanolyan feltételekkel megduplázhatja a beszerzéseket.
Összesen tehát legkevesebb 150, maximálisan 300 új alacsonypadlós jármű állhat forgalomba.
A két tender között az a különbség, hogy az egyik hagyományos vásárlást jelent, a másik úgynevezett PKD-konstrukciót. Az elnevezés a Partially Knocked Down, azaz részben összeszerelt kifejezést takarja. Ilyenkor a vásárló maga végzi az összeszerelést a megkapott fődarabokból a saját műhelyében.
A BKV korábban is szerzett be így buszokat, sőt a Hamzsabégi úti garázsban jelenleg is szerelnek így össze járműveket. Igaz, eddig sokkal kisebb mennyiségről, összesen 18 szólóbuszról (nem csuklós) volt szó.
A nyílt közbeszerzésekben olyan csuklósokkal lehet indulni, amelyekben legalább 29 ülőhely van, és ezek közül legkevesebb nyolchoz fellépő nélkül lehet eljutni.
A teljes befogadóképességnek legalább 130 főnek kell lennie,
ha az állóhelyeket 4 fő/négyzetméterrel számoljuk. További feltétel az utastér és a vezetőtér légkondicionálása és az Euro-VI-os dízelmotor.
A metró felújításakor lesz rájuk szükség
A harmadik metróvonal felújításakor – ha szakaszosan is – kiesik a legforgalmasabb fővárosi közlekedési vonal, a metrót buszokkal kell majd pótolni. Nagyon sok csuklós busszal, annyival, hogy ehhez feltétlenül szükségesek lesznek majd az újak is.A jelentkezési határidő október 6-a. A PKD konstrukcióban a szerződés aláírása után három hónappal kell leszállítani az első vázat, a többit pedig folyamatosan. A kész buszok közül az első 15-nek az aláírás után fél évvel kell megérkeznie. A 75. csuklósnak pedig 208 nap múlva.