Nem kisebb szervezetek képviselői ültek össze, hogy megtárgyalják az etyeki kisvasút ügyét, mint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF), a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK), a Magyar Államvasutak (MÁV), a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH).
A projektirányító bizottság (pib) tagjai még az érintett települések küldöttei,
valamint Tessely Zoltán, Etyek, a Szent László- és a Váli-völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos, a körzet fideszes országgyűlési képviselője.
Az Origo információi szerint a pib
egyhangúlag támogatta a kisvasút megépítését.
Mégpedig a SpeciálTerv Kft. készítette megvalósíthatósági tanulmányban szereplő B nyomvonalon. Pontosabban a B plusz az FB1-es változat nyerte el a testület áldását.
Az utóbbi ugyanis azt a szakasz jelöli, amely a már megépült (de használatba még nem vett) felcsúti (hivatalosan Vál-völgyi) kisvasutat köti majd össze Bicskével, és így az etyeki kisvasúttal.
Az Origo elsőként ismertette az etyeki kisvasútról szóló tanulmányt, amely eleve a B-jelű verziót preferálta. Ugyan sokkal
rövidebb és így olcsóbb lenne Herceghalomra vinni
a kisvasutat, sőt, így a vasúti fővonalra átszállva hamarabb lehetne Budapestre érni, mint most busszal, de a dokumentum Bicskére szavaz, vagyis oda vezetne Etyekről a kisvonat.
A jelentős idegenforgalmi, elsősorban gasztronómiai vonzerejű községbe bizonyára szívesen jönne a rendezvények idején a turisták egy része kisvonattal még a bicskei kerülővel is, de a Budapest felé munkába, iskolába járó etyekiek napi forgalmáról viszont így alighanem lemondhat a kisvasút, amely a SpeciálTerv szerint évi 28,6 millió forint veszteséget termel majd.
Az is igaz, a bicskei nyomvonalváltozatok közül viszont
a B nem érinti a község idegenforgalmi célpontjai közül a Korda Filmstúdiókat és a göböljárási tavakat.
Mindenesetre a tanulmány után most a pib is ezt támogatja. Ennek költségét nettó 7,948 milliárd forintban állapították meg, és ehhez jön még a felcsúti kisvasút elvitele Bicskéig.
A Puskás Ferenc Labdarúgó-akadémia és a hozzá kapcsolódó intézményi kör által EU-s támogatással épített Alcsútdoboz és Felcsút közötti kisvasút meghosszabbítása tehát már állami beruházásban létesülne 1,015 milliárd forintért, ahogy a Bicske és Etyek közötti kisvasút is. A két új szakasz együtt 9 milliárd forintba kerülne a tanulmány szerint.