Bíróságra mennek a mozdonyvezetők

Budapest, 2015. június 17.
Gyomirtó szerelvény és egy M61-es dízelmozdony várakozik a Nyugati pályaudvar egyik vágányán 2015. június 17-én. Halaszthatatlan karbantartási munkák miatt június 22-től július 5-éig két hétre bezár a naponta 60-70 ezer utast fo
Budapest, 2015. június 17. Gyomirtó szerelvény és egy M61-es dízelmozdony várakozik a Nyugati pályaudvar egyik vágányán 2015. június 17-én. Halaszthatatlan karbantartási munkák miatt június 22-től július 5-éig két hétre bezár a naponta 60-70 ezer utast fogadó pályaudvar, a MÁV Zrt. közlése szerint a majdnem 290 millió forintba kerülő felújítások jelentősen javítják majd a pályaudvar színvonalát és a vonatok menetrendszerű közlekedését. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Bíróságra mennek a mozdonyvezetők, mert a MÁV-START nem fizeti ki jogos járandóságukat – közölte a Mozdonyvezetők Szakszervezete. 
Vágólapra másolva!

A mozdonyvezetők szakszervezetének közleménye szerint a jegyvizsgálók után ők is a bírósági utat kénytelenek választani, mert a társaság vezetése - mintegy 40 fő esetében - nem hajlandó kifizetni a kollektív szerződés szerinti rendkívüli munkavégzést.

Balassagyarmat környékén 40 mozdonyvezetőt nem fizettek ki Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Követhetetlen munkaidő

Mint írták, Balassagyarmat térségében a munkáltató az áprilisi munkaidő-beosztások átadásakor nem tartotta be a szerződés szabályait, mert

az egyéni munkaidő-beosztásokat folyamatosan változtatta.

A kollektív szerződés szerint a havi munkaidő-beosztás ötödik módosítását követően minden változtatás rendkívüli munkavégzés elrendelésének minősül, és akként kell díjazni. A munkáltató a bérkifizetéskor viszont nem ennek megfelelően számolta el és fizette ki az érintett mozdonyvezetők járandóságát, így rövidítve meg sok család költségvetését.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!