Az Origo kereste az üzemeltetőt, a BKK-t, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy az óra vezérlő elektronikájában van a hiba, és
a beüzemeléséhez szükséges új hardverelemek illesztése megtörtént, az egyes modulok éles tesztüzeme elkezdődött, és ez jelenleg is folyamatban van."
Magyarul ez feltehetőleg azt jelenti, hogy a vezérlőegységbe szereltek bele új alkatrészeket, és a teljes vezérlés működését tesztelik most megint. Ezzel kapcsolatban pontosítást kértünk a BKK-tól, de egyelőre nem válaszoltak.
Január közepén, amikor a Széll Kálmán tér felújítása után üzembe helyezett óra már nem működött megfelelően, az órát tervező és megépítő cég, a S39 Hybrid Design Manufacture azt állította, hogy a vezérlőegységet eredetileg beltérre tervezték, vagy a metró kijárati, vagy az ügyfélközpont épületébe, végül azonban a BKK kérésére került ideiglenesen az óratoronyba.
Ezt az állítást akkor a BKK cáfolta, mondván: „sem az épületek terveit készítő építészek, sem a BKK nem rendelkezik olyan tervvel, amely ezen épületekbe helyezte volna az óra vezérlőjét”, ezzel szemben „az óra megvalósulási tervei és a karbantartási dokumentumok egyaránt az órában elhelyezett vezérlőegységet rögzítenek”.
Az órát 2016 májusában adták át, amikor egy hónapos próbaüzem kezdődött, amit aztán júniusban négy hónappal meghosszabbítottak. A BKK szerint
a műszaki átadás-átvételkor nem merült fel a tervező cég részéről, hogy át kellene helyezni a vezérlést, de a próbaüzem alatt már jelezték.
Ekkor a könnyebb üzemeltethetőségre hivatkoztak, de azt nem közölték hivatalos formában, hogy hidegben az óra nem működik megfelelően.