2015. október közepén vezette be a BKK az M2-es és az M4-es metróvonalain, hogy gombnyomással nyíljanak az ajtók. Az indoklás az volt, hogy ezzel jelentősen csökkenthető az ajtók elhasználódása, és javítható a járművek légkondicionálásának hatékonysága.
Azonban a rendszer bevezetése óta
a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetektől és az utasok egy részétől érkező visszajelzések miatt
a BKK úgy döntött, szerdától újra egyszerre nyílnak és záródnak majd a két vonalon közlekedő Alstom-szerelvények ajtói.
E két vonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik. Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva.