Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a vácon tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, nem lehet tovább sűríteni a vonatjáratokat, ezért váltak szükségessé az emeletes vonatok.
A váci vonal az egyik leginkább kihasznált, hiszen egyre többen járnak dolgozni Budapestre az agglomerációból, Dunakesziről, Vácról vagy Szobról. A kétszintes vonatok a jövő év közepére fognak megérkezni, és
2019 végére menetrend szerint fognak közlekedni.
A most használt szerelvények 520 férőhelyesek, a kétszinteseken pedig közel
800 utas tud utazni,
forgalomba állításuk tehát nagyban javítja a vonatok kapacitását. Rétvári Bence kitért arra is, hogy ebben a régióban minden közlekedési lehetőség bővülni fog az elkövetkező évben: akik autóval közlekednek azoknak az M2-es autóút 33 milliárd forintból kiépülő kétszer két sávossá válása jelent jobb közlekedési körülményeket, a dunai hajózás 12,5 milliárd forintos turisztikai fejlesztései pedig megújítják a vízi közlekedést.
Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója szólt arról, hogy ez a vasúti szakasz nemcsak az ország legrégebbi, de az egyik legnagyobb forgalmú része is, amely a vasúthálózat utasszámának közel tíz százalékát adja.
A múlt évben 13,2 millióan utaztak ezen a szakaszon
- tette hozzá.
A MÁV vezetője elmondta, hogy a múlt év tavaszán írták alá azt a keretmegállapodást, amelyben 40 darab, 600 ülőhelyes emeletes motorvonatra szerződtek, az első 11 darabos flotta a jövő év második felében érkezik meg. A motorvonatok
alacsonypadlós kialakításúak, légkondicionáltak, korszerű utastájékoztató rendszerrel és wifivel felszereltek,
rendelkeznek a kerekesszékes utasok számára kialakított mosdóhelyiséggel, és egyidejűleg akár 12 kerékpár is szállítható rajtuk - fűzte hozzá Csépke András.
Fördős Attila, Vác polgármestere elmondta, hogy a városban közel 6000 ember, a helyi lakosság több mint 50 százaléka használja a vasúti közlekedést.