Orbán Viktor miniszterelnök szerint "agyonnyomná" Magyarországot, a fejlesztési terveket, a nyugdíjemelést, a családtámogatást,
ha bevándorlóországgá válnánk, és mintegy 9 millió forintot ki kellene fizetni migránsonként.
A kormányfő a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának átadásán úgy fogalmazott: "lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni".
Minden fejlesztés pénzügyi alapjai veszélybe kerülnek, ha ráerőltetik Magyarországra azokat a brüsszeli terveket, amelyek alapján bevándorlóországgá válna - mondta Orbán Viktor, hangsúlyozva:
a rendelkezésre álló forrásokat inkább olyan célokra kell fordítani, amelyek az itt élő magyarok érdekét szolgálják. Ausztriában és Bajorországban a pénzügyi források hatalmas százalékát emészti fel egy bevándorlóország felépítése.
Szavai szerint Magyarország nem bírná ki, hogy évi körülbelül 100 milliárd forintot fordítson egy "bevándorlóország működtetésére".
A mintegy 28 milliárd forintból megépült elkerülő úttal kapcsolatban a miniszterelnök kiemelte: jókora adósságot törleszthetnek vele Várpalota felé, hiszen a 8-as számú főút városi szakaszán napi 20 ezer jármű dübörgött át. Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője és Campanari-Talabér Márta (Fidesz-KDNP) polgármester
"addig jártak a kormány nyakára", amíg el nem érték azt, amire a várpalotaiaknak szükségük van -
fogalmazott, az út mellett példaként említve tanuszoda-építést, kórházfelújítást, iskolafejlesztést, valamint a Thury-vár felújítását.
Mint mondta, reméli, sikerült megvalósítani azt a célt, hogy a várpalotaiak ezentúl úgy élvezhessék kiváló földrajzi elhelyezkedésük előnyeit, hogy közben a hátrányoktól megszabaduljanak. Ráadásul az elkerülő a várost és térségét versenyképesebbé is teszi - fűzte hozzá a kormányfő, hangsúlyozva, hogy a modern világban a versenyképesség alapja a kiváló infrastruktúra.
A mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy
a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen -
jelezte Orbán Viktor.
A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg.