A szegedi Szeviép-ügy egy minősített csődbűntett. A bíróság ítélete szerint a Szeviép-vezérek, Pistrui László, Baranyi Sándor, és Oltványi József magánbankként kezelték a társaságot, és erőn felül adtak kölcsön más vállalkozásoknak, ezeket a kölcsönöket pedig soha nem látták viszont. Éppen ezért arra már nem jutott pénz, hogy kifizessék a kisvállalkozókat. Magyarul: kiszámlázták a cégből a pénzt, a bent lévő forrásokat, és csődbe vitték a céget. 443 családot károsítottak meg, összességében 10 milliárd forinttal.
A Szeviép egy sor szegedi, illetve szegedi kötődésű balos politikus politikussal nőtt össze, közülük a legfontosabb Botka László. Botka információink szerint nem tett semmit a csőd megakadályozása és a megkárosítottak kártalanítása érdekében. Sőt, a szocialisták idején folyamatosan pénzzel tömték a céget, 33 milliárd forintnyi közbeszerzést kaptak, ebből 21 milliárdot Szegedről. Bár a kisvállalkozók folyamatosan kopogtattak Botka László ajtaján, hogy "Polgármester úr! Baj van, mert a beruházásokon nem fizetik ki a pénzünket", a szegedi önkormányzat és az akkor szocialista kormányzat még több milliárd forintot adott a Szeviép-nek.
Szabó Bálint, a károsultakat képviselő jogász szerint teljesen egyértelmű, hogy Szegeden burkolt és tiltott pártfinanszírozás valósult meg.
„Nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a Szeviép-cégcsoporttól a pénzek különböző baloldali pártokhoz vándoroltak, elsősorban a Magyar Szocialista Párthoz és a Magyar Demokrata Fórumhoz” – jelentette ki korábban Szabó.
A jogász elmondta, a vádiratban szereplő két vádpont, nevezetesen hogy 2008 közepétől egészen a 2010-es választások másnapjáig heti-havi rendszerességgel 1–20 milliós tételek kerültek Ujhelyi István MSZP-s EP-képviselő volt sofőrjének, Báló Tamásnak a cégéhez, a Szeviép-leányvállalat Biztonsági Üzem Kft.-hez, összességében fél milliárd forint értékben.
Báló Tamás jelenleg a Szegedi Közlekedési Társaság repülési üzletágának a vezetője. Vagyis Botka komoly pozícióban tartja továbbra is. Vajon miért?
A Szeviép elleni perben Bálót is meghallgatták. Azt állította, nem ismerte a cég alapításának körülményeit, amikor ügyvezető lett, akkor már zajlott a géppark szállítása, de túlnyomó többségben a Szeviéptől bérelték őket.
Báló Tamás a Szeviép Zrt. akkori vezérigazgatójával, Gábor Attilával állt kapcsolatban, de azt nem tudta megmondani, hogy utána kivel tartott kapcsolatot. Elmondása szerint a per három vádlottjával csak a cég épületében találkozott, például akkor, amikor félévente, évente elszámolások voltak, egyébként építésvezetőkkel állt rendszeres kapcsolatban, nem a cégvezérekkel.
A SzegedMa írta meg, hogy Szabó Bálint, a Szeviép-károsultak jogi képviselője a három cégvezetővel szembeni ítélet meghozatalát követően tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy ugyan győzött az igazság, azonban egyetlen egy kérdésre nem kapott még a közvélemény választ. Erre:
hol van a károsultak pénze?
Hogy a nyilvánosság közelebb kerüljön a válaszhoz, leszögezte, hogy
feljelentést fog tenni csődbűntett, pénzmosás és bűnpártolás gyanúja miatt Ujhelyi István exsofőrje ellen.
„A mai ítélet megalapozza azokat a további eljárásokat, melyeket már korábban is kilátásba helyeztünk. A Szeviép-károsultak nevében ezúton is szeretném bejelenteni, hogy az eltűnt, ellopott, a csődbűncselekménnyel eltüntetett pénzek nyomába eredünk,
és büntető eljárást kezdeményezünk első körben az Ujhelyi István volt sofőrjének, a Biztonsági Üzem Kft.-nek bűncselekménnyel átadott közel félmilliárd forint vonatkozásában
– jelentette ki a károsultakat képviselő ügyvéd, aki a következő fontos kijelentéseket tette sajtótájékoztatóján:
Szabó szerint a Szegedi Járásbíróság ítéletével győzött az igazság.
Úgy fogalmazott, hogy a Szeviép-ügy Szeged legjelentősebb gazdasági és politikai bűncselekménye, ami maga alá fogja temetni Szeged szocialista városvezetését.