Szentkirályi Alexandra: A főpolgármester megint hazudik, magyarázkodik, mindezt szemrebbenés nélkül

szentkirályi alexandra
Vágólapra másolva!
Karácsonyék lebuktak, fény derült rá, min dolgoznak titokban a Városházán, mik a céljaik, hogyan tennék tönkre a budapestiek életét - írta közösségi oldalán a Fidesz-KDNP közös főpolgármester-jelöltje.
Vágólapra másolva!

Szentkirályi Alexandra üzent a főpolgármesternek:

Jobban tenné, ha hazudozás helyett vállalná a felelősséget, persze ő az utolsó, akitől erre számítani lehet.

 

Mint ismert, mindössze néhány napja döntött a Karácsony Gergely-féle városvezetés a Budapesti Klímaügynökség létrehozásáról, az új intézmény irányítására felkért Ámon Ada máris egy olyan elképzeléssel állt elő, amely rendkívül nehéz helyzetbe hozná a budapesti autósok nagyobbik részét. Az energiapolitikai szakértő ugyanis arról beszélt egy podcastműsorban, hogy kitiltaná a főváros utcáiról a tíz évnél idősebb gépkocsikat.

Ez a terv tömegek közlekedését lehetetlenítené el, és más problémák is vannak vele. Eleve nem értelmezhető az, hogy egy autót pusztán az életkorát alapul véve kizárnak a forgalomból, hiszen ennél sokkal meghatározóbb a műszaki állapot. 

Ha egy tizenvalahány éves autót folyamatosan hordtak tervszerű, megelőző karbantartásra, és a műszaki állapota megfelelő, akkor akár egy néhány esztendős járműnél is alacsonyabb lehet a károsanyag-kibocsátása.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a Magyar Nemzetnek azt mondta, "átgondolatlan és észszerűtlen a Karácsony Gergely vezette főváros elképzelése arról, hogy kitiltanák a tíz évnél régebbi autókat Budapestről, mert ezzel az ottani lakosok tömegei közlekedését lehetetlenítenék el".

Hozzátette:

A jármű igénybevételének mértékén is sok múlik. Például sok olyan, viszonylag új autó van, amellyel néhány év alatt többször annyi utat tesznek meg, mint egy tízévesnél régebbivel. 

Szavai szerint az elmúlt évek tapasztalatai is arra intenek, hogy az említetthez hasonló elképzeléseket nem árt óvatosan kezelni, hiszen korábban felmerült a fokozottan szennyezőnek tekintett dízelautók betiltása, ám extrém esetben, erősen szmogosabb napokon előfordulhat, hogy a legmodernebb dízelmotorok jobb levegőt engednek ki annál, mint amit beszívnak. A szakember annak fényében is rendkívül alacsonynak nevezte a tízéves határt, hogy a magyar személygépkocsik átlagéletkora 16 év országosan.