Az egyszázalékos reklámfilmről a Parókia Portálon megjelent vélemények az egyházi közösség megosztottságát tükrözik. Abban mindenki egyetért, hogy a film meglepő. A kampányfilm mellett szólók a kreativitást, a meghökkentés pozitív oldalát emelik ki, többek szerint azonban nehezen értelmezhető a film üzenete, és nem közvetít református értékeket, épp ezért pedig visszafelé is elsülhet. Szabó István püspök szerint az alkotás "minden szempontból tévedés", az APEH-ot hamis színben tünteti fel, de leginkább "senkit nem ösztönöz adója egy százalékának felajánlására". Kádár Zsolt esperes szerint viszont fontos, hogy a film "fél percben fontos mondanivalót közöl", és bár tisztában van vele, hogy a tradicionálisabb közönségnek nem feltétlenül tetszik majd, "a mai ember a rövid, frappáns, meghökkentő dolgokat fogadja el".
Pásztory Ádám, a Magyarországi Református Egyház kommunikációs igazgatója szerint az egyszázalékos kommunikációnak egyik eleme a figyelemfelkeltés. Hozzátette azonban, hogy a kampány internetes oldalán, a Facebook-on, illetve a mobilalkalmazásokban (az egyház egyszázalékos kampányának iPhone-ra, iPadre és androidos telefonra tölthető funkciója is van) "szavakkal és számokkal" mutatják be, hogy mire költik az felajánlásokat.
A "bürokratikus mizéria" - jelenet a filmből
A kommunikációs igazgató az [origo] kérdésére elmondta, hogy a film elsősorban nem az egyház közelében élő embereket kívánja megszólítani, ami természetesen kommunikációs kockázatokat rejthet magában. Bár sokan APEH-ellenesnek értelmezték a kampányfilmet, szerinte az arról a kettősségről és ellentmondásról szól, hogy az egyszázalékos támogatás bizonyos szervezeteknek életbevágó, ugyanakkor az adminisztráció gyakran akadálya is a támogatásnak. Pásztory szerint a rontott felajánlásokkal is több millió forint esik ki. "A film az évente megismétlődő bürokratikus mizériáról szól, nem az APEH-ről" - hangsúlyozta.
Borús képi világ négymillióból
Az egyháztól kapott alapötlet megvalósítását Gács Tamás fényképészre bízták, a film negatív utópiája és képregényesen borús képi világa is az ő ötlete volt. Pásztory hozzátette, hogy művészi szabadságot biztosított az alkotóknak, és részese volt az alkotói munkának. A koncepciót és a megvalósítás menetét az egyházi elöljárókkal egyeztette.
Gács Tamás, a kampányfilm rendezője az [origo]-nak azt mondta, hogy csak az alaphelyzetet kapta, azon kívül szabad kezet kapott a forgatás során. Ellenpéldaként hozta fel a televíziós megrendeléseket, amelyek során többet fizetnek, ugyanakkor "több marketinges is szól bele" a munkába. "Jelképes összeget kaptunk az egyháztól, ugyanakkor mindannyian éreztük, hogy valami izgalmasat hozunk létre" - tette hozzá. A reklámfilm költségvetése mindössze 4 millió forint volt. Gács szerint a film inkább szól a társadalmi felelősségvállalásról, mint magáról a református értékekről. "A kampányból befolyó összeg karitatív tevékenységekre, nem pedig a templomok fenntartására megy" - mondta, majd hozzátette, hogy a film szándékosan nem a hagyományos református közönségnek készült, amelyet "már nem kell meggyőzni".
Nem minden csatorna sugározza
A Tilos Rádió Írás megmarad című műsorában Pásztory arról beszélt, hogy a film elsősorban tematikus csatornákon jelenik meg, bár a Református Egyház a National Geographyt, a Discovery Channelt és a Spektrumot szerepeltette a kiemelt sugárzási helyek között. Látható azonban csak a Spektrumon lesz, a másik két adó visszautasította a sugárzást arra való hivatkozással, hogy ha a Református Egyház egyszázalékos filmje megjelenik, akkor olyan egyházak is kérhetik a saját szpotjuk sugárzását, amelyek tanaival és elveivel a két tudományos csatorna nem ért egyet. A Spektrum mellett regionális csatornák, hírtelevíziók, illetve református régiók helyi televíziói mutatják be a kampányfilmet.