A zseniális projekt egy Van Gogh enteriőrfestményeire épülő kiállítás marketingjének része. A tárlatot már csak azért megérte összehozni, hogy ez eszébe jusson valakinek.
A hányattatott sorsú holland festő 1888-ban döbbent rá, hogy arles-i lakásának hálószobája kiváló téma lenne számára, de mielőtt ecsetet ragadott volna, alaposan megtervezte, hogy mit is akar megvalósítani a képen.
„Támadt egy ötletem, vázlatot is mellékelek hozzá. Egész egyszerűen a hálószobámról van szó. Ezen a képen mindent a színekre bízok: leegyszerűsítem őket, hogy ezáltal emelkedettebb külsőt kölcsönözzenek a tárgyaknak, amelyek ily módon a pihenés, az alvás gondolatát sugallják.
Egyszóval, aki ránéz a képre, megpihen az agya, vagy inkább a képzelete”
– írta egyik levelében öccsének, Theónak.
Az Art Institute Chicago nemcsak összegyűjtötte a kép három verzióját, hanem meg is építette a szobát. Közben persze nagyon ügyelt arra, hogy Van Gogh felfokozott színeit átültesse a valóságba, így az élmény tényleg olyan, mintha egy megelevenedett festménybe toppana be az ember. A különleges szobát Vincent néven az Airbnb-n is meghirdették, ráadásul nem is drágán: éjszakánként tíz dollár igazán semmi azért, hogy Van Gogh ágyában térhessünk nyugovóra.