A sarm-es-sejki és más egyiptomi repülőterek biztonságosságára az október 31-i repülőgép-szerencsétlenség miatt irányult rá a figyelem. Az Egyesült Államok és Nagy-Britannia azt állítja, hogy az orosz gép lezuhanását valószínűleg egy pokolgép okozta, amelyet a biztonsági ellenőrzést kijátszva helyeztek el a fedélzeten.
Az AP-nek nyilatkozó tisztségviselők elmondták, hogy például az átvilágítóberendezés hibáját többször is jelentették feletteseiknek, de a gépet azóta sem cserélték ki. Ezenkívül a berendezést kezelő, rosszul fizetett rendőrök rendszeresen felajánlják az utasoknak, hogy kenőpénz ellenében kikerülhetik a személyi és a poggyászellenőrzést. "Meg nem tudnám mondani, hányszor
találkoztam olyan poggyásszal, amely tele volt kábítószerrel vagy fegyverrel,
és tulajdonosuk 10 eurót vagy más hasonló összeget fizetett azért, hogy a bőrönd ne akadjon fent az ellenőrzésen" - mondta az egyik alkalmazott, aki a poggyászokat kezeli.
Az AP megpróbálta elérni az egyiptomi légiforgalmi minisztert vagy a szóvivőjét, hogy reagáljanak ezekre az állításokra, de nem járt sikerrel. Abdel-Fattah esz-Szíszi egyiptomi elnök korábban azt állította, hogy egy brit szakértői csoport egyiptomi kollégákkal közösen 10 hónappal ezelőtt ellenőrizte a sarm-es-sejki repülőtér biztonsági körülményeit, és elégedett volt. A brit közlekedési minisztérium szóvivője nem volt hajlandó elárulni semmit arról, hogy az a szakértői csoport hogyan értékelte a repülőtér biztonságát, de Patrick Mcloughlin miniszter pénteken utalt arra, hogy a repülőgépekre feladott poggyászok átvizsgálása nem volt megfelelő, ezért elrendelte a brit járatokra felszállók és csomagjaik megszigorított ellenőrzését Sarm-es-Sejkben.
Hiába azonban, mert a feladandó csomagok átvilágítására használt szkenner gyakran nem működik - mondták az AP-nek nyilatkozó egyiptomi tisztségviselők. Egyikük elmondta, hogy látta már többször azt is, amint
kihúzták a hálózati aljzatból a berendezés csatlakozóját energiatakarékosság céljából.
Egy másik tisztségviselő elmondta, hogy a kezelő személyzet mindig gondoskodik a szkenner működéséről, amikor nemzetközi szakértők ellenőrzik a biztonságot.
Bárcsak mindennap ellenőriznének bennünket!"
- mondta. Ha működik a szkenner, akkor is gyakran csak szúrópróbaszerű ellenőrzést végeznek vele - mondták.
Sarm-es-Sejkben egyes repülőgépeket a helyi szállodák látják el azokkal az ételekkel, amelyeket az utasoknak szolgálnak fel a légikísérők. Az ellenőrzéssel megbízott tisztségviselők általában nem ellenőrzik a szállítmányt, mert úgy gondolják, hogy ha ismerik a szállító személyt, akkor ez nem fontos, ezenkívül
a szállító gyakran lekenyerezi őket egy-két adag étellel, hogy időt nyerjen.
"Az ember nem ellenőrzi az ismerősét, vagy annak az ismerősét, mert ez udvariatlanság" - mondta az egyik név nélkül nyilatkozó.