A bécsi taxisok kezdettől fogva támadták a szolgáltatót, főleg azért, mert a sofőrjeik nem voltak kamarai tagok, ami Bécsben főbenjáró bűnnek számít.
Az Uber ennek ellenére egyre népszerűbbé vált, hiszen az árai mintegy 25 százalékkal alacsonyabbak. Bécsben sok taxis társaság van, ugyanakkor csak két diszpécserszolgálat, így a piac meglehetősen zárt, ami nem tesz jót sem az árbeli, sem pedig a minőségi versenynek.
Egy 131 autót érintő 2011-es próbavásárlásos kutatás meglehetősen negatív képet festett a bécsi taxikról. Az autók 30 százaléka hagyott kívánnivalót maga után, 22 százaléka nem volt kellően tiszta, 17 százaléka pedig büdös. Akkor még ráadásul a sofőrök több egyharmada nem fogadott el hitelkártyát.
A kiélezett verseny miatt ráadásul gyakoriak a csalások, és nem csupán az utasokat károsítják meg, hanem az adóhivatalt is. A járókelők tapasztalata szerint az egyetlen autós, aki nem áll meg jó előre a zebránál, agresszíven vezet, és veszekszik az utakon – a taxis.
Mindezt tetézi, hogy a kilencvenes évek elején az alkotmánybíróság alkotmányellenes versenykorlátozásnak minősítette a taxik számának maximálását Bécsben, aminek nyomán lényegében kétszer annyi a taxi, mint amennyit a város el tud tartani.
Míg korábban 3610-ben maximálták a taxik számát, jelenleg közel ötezer fut a város útjain, miközben a hasonló méretű Hamburgban mindössze 3500 taxi van. Így öldöklő a verseny, ám mindez az árban és a szolgáltatásban nem tükröződik.
Ebbe a versenybe szállt be 2011-ben az Uber, alacsony árakkal, jobb szolgáltatással és könnyen kezelhető applikációval.
A taxisok először a bíróságon próbálták megfúrni az Ubert, majd a kereskedelmi kamaránál próbálkoztak, de nem tudták betiltatni az Ubert, így kénytelenek együtt élni vele.
A kamara ráadásul az Uber helyett most már a taxisoknál igyekszik rendet tenni, miután kiderült, hogy jó pénzért meg lehetett vásárolni a taxisvizsgát, így egyre több, Bécset nem ismerő taxis rótta az utakat navigációs rendszer nélkül. Tavaly bevezették a számítógépes taxistesztet, ami legalább a városismeretet garantálja, ám a taxik minőségével kapcsolatban továbbra is számos kifogás érkezik, így nemigen számíthatnak a bécsiek szolidaritására az Uberrel szemben.
Ráadásul Bécsben nem csupán az Uber jelent kihívást a taxik számára. Az AVIS autókölcsönző tulajdonában lévő Zipcar – regisztráció ellenében – órára bérelhető szolgáltatást nyújt kijelölt helyeken álló autóival, a Daimler kezében lévő Car2go szintén bárhol hozzáférhető, és másodpercalapú elszámolással működő autókat kínál, a BMW DriveNow szolgáltatása Mini és BMW autókkal áll az utazni vágyók rendelkezésére több száz autóval.
Valamennyi szolgáltató applikációalapú és igen kényelmes, ráadásul jóval olcsóbb is, mint a taxi vagy akár az Uber.