A húsvéti csokitojásba rejtett ajándék ötlete a hetvenes évek elején fogalmazódott meg Salice fejében, amikor az édességgyárban azon gondolkoztak, mit kellene gyártani
a húsvéti csokitojás előállítására alkalmas gyártósoron,
amelyet az év nagy részében egyszerűen nem tudtak kihasználni.
A Kinder Sorpresa (Meglepetés) azonnali és tartós sikert aratott. Négy évtized alatt több milliárd darabot adtak el belőle. A konszern azt állítja, havonta annyi csokitojást gyárt, amennyi elegendő lenne egy 400 ezer négyzetméteres tér befedésére.
Az ötlet Michele Ferreróé, én csak a gyakorlati kivitelező voltam"
– mondogatta szerényen William Salice, aki időközben olyan más sikertermékek megszületésénél is bábáskodott, mint a
Ferrero Rocher, a Mon Chéri vagy a Pocket Coffee.
Salice a nyugdíjazásakor kapott 400 ezer euró jutalomból létrehozta a Color Your Life alapítványt, amely egy tengerparti iskolában segít 13-18 éves fiataloknak a tehetségük kibontakoztatásában.
Ugyanakkor a meglepetéstojás hatalmas sikerét több tragédia is beárnyékolja – írja az AFP. Január közepén a franciaországi Toulouse-ban például egy
három és fél éves kislány lenyelte a tojásban rejlő ajándékot, amitől megfulladt.
Az Egyesült Államokban az 1938-as törvény miatt, amely tiltja, hogy élelmiszeripari termékbe bármilyen egyéb tárgyat tegyenek, nem lehet kapni kindertojást. 2016 nyarán pedig Chilében is betiltották az elhízás elleni harc miatt.