Padlón a transznemű influenszerrel reklámozó amerikai sörgyártó

Bud Light, ital, sör
NEW YORK, NEW YORK - MAY 04: A view of rainbow bottles of Bud Light during the 30th Annual GLAAD Media Awards New York at New York Hilton Midtown on May 04, 2019 in New York City. (Photo by Bryan Bedder/Getty Images for GLAAD)
Vágólapra másolva!
A Bud Light eladásai 23,6%-kal csökkentek május első hetében, tehát a sör egy transznemű influenszerrel való reklámozásának visszahatása immáron az ötödik héten is folytatódik. A Bud Light tehát már az ötödik egymást követő héten könyvelhetett el nettó veszteséget a Dylan Mulvaney-vel való partnerségét övetően.
Vágólapra másolva!

A Bud Light eladásai május folyamán tovább csökkentek, mivel a fogyasztók országszerte fellázadtak az ország legkelendőbb sörmárkája ellen a Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel való vitatott együttműködése miatt.

A Bud Light eladásai már ötödik hete zuhannak azóta, hogy Mulvaney bejelentette a márkával való együttműködését, ami kimondott aggodalmat keltett a forgalmazók körében, hogy a sörgyártó sikeresen ki tudja-e gyógyítani magát az elhibázott márkaépítési reklám okozta sebeiből.

Bud Light (Fotó: Bryan Bedder/Getty Images for GLAAD) Forrás: Getty Images for GLAAD/2019 Getty Images/Bryan Bedder

A Bump Williams Consulting és a NielsenIQ adatai szerint, amelyeket a New York Post idézett, a Bud Light kiskereskedelmi eladásai az Egyesült Államokban 23,6%-kal csökkentek az egy évvel ezelőttihez képest a május 6-án véget ért héten, ami felülmúlja a márka április utolsó hetében tapasztalt 23,3%-os csökkenést is.

Az Anheuser-Busch, a Bud Light anyavállalata, más termékeinek eladásai is jelentősen csökkentek az előző évhez képest, bár a korábbi heteknél lassabb ütemben. A Budweiser eladásai 9,7%-kal csökkentek az egy héttel korábbi 11,4%-kal szemben; a Michelob Ultra eladásai 2,9%-kal estek vissza a 4,3%-kal szemben; a Natural Light eladásai pedig 2,5%-kal csökkentek az egy héttel korábbi 5,2%-os visszaeséssel szemben ─ írja a Post.

A legfrissebb számok a Beer Business Daily által kiadott jelentés után érkeztek, amely szerint a sörgyártó vállalat áprilisban négy héten át nettó veszteséggel szembesült április 29-ig. Ez az első jelentések után következett, amelyek szerint a Bud Light bolti eladásai 26%-kal csökkentek az április 22-i héten.

A connecticuti székhelyű Bump Williams Consulting adatai azt is kimutatták, hogy a Bud Light összesített eladásai 8%-kal csökkentek az év eddigi részében, ami körülbelül 5 milliárd dolláros veszteséget jelentett a vállalatnak.

Az eladások hirtelen visszaesése miatt az HSBC május elején leminősítette az Anheuser-Busch InBev részvényeit, a márka ellentmondásos marketingkampányát követő válságra hivatkozva, amely heves visszhangot váltott ki. A Bud Light transznemű promóciója gyorsan bojkottfelhívásokhoz vezetett, különösen a konzervatív kommentátorok körében.

Időközben a vállalat megpróbálta jóvátenni a hibáját. A Bud Light marketing alelnöke, Alissa Heinerscheid és Daniel Blake, aki az Anheuser-Busch mainstream márkáinak marketingjét felügyeli, mindketten szabadságot vettek ki a visszaesések után. Egy country alapú reklámot találtak ki az NFL Draft alatt, amit április 27-én sugároztak egy új kampány részeként.

A vállalat megpróbálta kontextusba helyezni a Mulvaney-videókat is, úgy magyarázkodva, hogy egy „harmadik fél reklámügynöksége" volt a felelős az együttműködésért. Az Anheuser-Busch közölte, hogy a marketingcéggel azóta szerződést bontottak, bár a céget nem kívánták megnevezni.

─ mondta az Anheuser-Busch szóvivője a Fox News Digitalnak.