A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) múlt héten hirdette ki a kormányzati kommunikációs kampányokra kiírt pályázat eredményét. A nyertes a Magyarországon eddig állami megbízásokat nem vállaló Leo Burnett Budapest Kft. lett. A MeH a jogorvoslati határidő lejárta után a pályázatokat nyilvánosságra hozta.
Mint azt a Leo Burnett munkatársától megtudtuk, még nem kötöttek velük szerződést, így egyelőre ők sem tudják, hogy pontosan milyen feladatokat kell végezniük a bruttó félmilliárd forintos keretösszegű, jövő május végéig tartó megbízás során. A nyilvánosságra hozott pályázatból ugyanakkor az ajánlott árak és más számadatok mellett képet kaphatunk arról, hogy a nyertes cég milyen vizuális elemekkel és milyen koncepció szerint képzeli el a kormányzati kommunikációt.
A jelentkezőknek ugyanis egy mintafeladatot is el kellett végezniük a pályázat során: a kormányfő által az év elején meghirdetett Európa-terv egyes elemeinek kommunikálására kellett terveket kidolgozniuk. Ennek végeredménye megismerhető a nyertes ma már nyilvános pályázati ajánlatából.
A dokumentumból kitűnik, hogy a kiválasztott ügynökség szerint gyökeresen szakítani kell az előző kormány idején alkalmazott kommunikációs gyakorlattal. A pályázati anyagban többször is tesznek negatív megjegyzéseket az Orbán-kormányra. Az Európa-tervről (ET) például azt állítják: "szemben a korábbi hatalommal, nem elidegenít, hanem befogad".
Az ET megismertetésére a Leo Burnett munkatársai többek között azt találták ki, hogy egy nyilvános eseményen felavatnák az ET-falat, és a kormány tagjai egyúttal nyilatkoznának a terven belüli feladataikról.
Emellett az országban elindulna egy ET-kamion, amelynek a feladata az lenne, hogy az ország összes településén megjelenve összegyűjtse az állampolgárok vállalásait. Vállalásokon például ilyen közösségi elhatározásokat értenek: "tavaszra kipucoljuk a falu melletti kiserdőt, kifestjük a kerületi könyvtárat, beindítjuk a kistérségi roma foglalkoztatási projektet".
Az ügynökség fontosnak tartja, hogy minden megvalósuló projekt helyén megjelenjen az ET logója. Ez ugyanakkor kísértetiesen emlékeztet az Orbán-kormány idején megismert gyakorlatra, amikor a Széchenyi-terv logóját kellett elhelyezni az annak keretében végrehajtott beruházások helyszínein. A cég ötletei között szerepel az is, hogy a Magyar Televízión induljon egy "365 nap, 365 ígéret 1 percben" című műsor, amelyben minden nap elmondaná valaki, hogy mi az, amit ő vagy az általa képviselt közösség vállalt az ET keretében.