Egy magyar produkciónak nincs szüksége Spielberg-féle biztonsági intézkedésekre, elég csupán egy olyan eldugott műterem, amelyet térkép használata, illetve a környéken lakók jóindulatú, ám nem kifejezetten hatékony útbaigazítása mellett sem könnyű megtalálni. A sikeres bejutást követően szertefoszlanak az illúziók a - nyilván filmekből ismerős - forgatási helyszínről. A műterem környékén a forróságban kókadozó sminkesek, sajtósok, fő- és mellékszereplők várják, hogy sorra kerüljenek, Görög Zitának egyelőre semmi nyoma, ő éppen jelenetet forgat. Mihez is készül azonban ez a jelenet?
Amint azt a forgatókönyvírói és produceri feladatokat ellátó Schilling Zoltántól megtudtuk, a Fej vagy írás című romantikus vígjátékot forgatják a hatalmas vasajtókon túl. A közönségfilm november 10-én kerül a mozikba, s a készítők reményei szerint ez lehet az idei év második felének egyik nagy durranása. A siker kulcsa a könnyed, vidám történet - a szupermodell iránt szerelemre robbanó egyetemistáról -, valamint az olyan nevek, mint Pindroch Csaba, Havas Henrik és természetesen Görög Zita.
Időközben leállt bent a forgatás, a stáb pedig nekilát villámsebesen a következő jelenet előkészítésének. Az épületből elkezdenek szivárogni a színészek, elsőként a Leningrad Cowboyst idéző frizurával felszerelt Pindroch Csaba - aki a filmben Zita gonosz menedzserét alakítja - jelenik meg, s hosszas mobiltelefonálásba kezd. Ezután érkezik a film férfi főszerepét alakító fiatal tehetség, Keller János. Ő először egy ifjúsági filmben volt látható, majd később a veszprémi és a Fehérvári Színház tagjaként lépett a világot jelentő deszkákra. A Fej vagy írás az első komolyabb filmszerepe, ő alakítja ugyanis a Görög Zita által megtestesített szupermodell iránt szerelemre lobbanó fiatal egyetemistát, aki mindent elkövet, hogy az imádott nő kegyeit elnyerje. Kérdésünkre, miszerint felkészült-e rá, hogy a film sikere esetén jelentősen átalakul majd a magánélete, Keller elmondta, színházi évei során már megszokta, hogy Veszprém és Székesfehérvár utcáin felismerik az emberek, így nem érné felkészületlenül a fokozott civil- és médiaérdeklődés. A fiatalember a jövőben is szívesen vállalna moziszerepeket, s szeretné kipróbálni magát különféle stílusokban, drámai s komikus szerepekben egyaránt.
Figyelmünk ezután ismét a műterem ajtajára terelődött, ahonnan egy barna hajú szépség libbent elő, hogy némi ásványvizet vegyen magához. Szolid gyomortájéki szorítás kíséretében közelítettük meg a profilból igen ismerős arcot. Közelebb érve azonban konstatálnunk kellett, hogy nem Görög Zitához van szerencsénk, bár a hasonló vonások mellett nem lehet elmenni szó nélkül. A barna hajú hölgyet Lipcsei Bettának hívják, s maga is modellkedéssel foglalkozik. A filmben ő alakítja Zita húgát, Barbit, a két lány között pedig egy keményebb jelenetre is számíthatnak a leendő nézők.
Persze nem kell semmi drasztikusra gondolni, Lengyel Andor, a Kistestvér című játékfilmet is jegyző rendező ugyanis könnyed, szórakoztató filmet szeretne készíteni. Ekkor azonban mennünk kell, ugyanis némi huzavona után megjelenik Zita, akin a végkimerültség jelei mutatkoznak, s a beígért smink- és ruhaigazítást megelőzendő, igyekszünk kihasználni a rendelkezésünkre álló időt. Az öltöző a nyugalom szigete a kinti nyüzsgéshez képest, Zita pedig megmutatja, hogy vérbeli profi, egy perccel azután ugyanis, hogy a fotósok hada hurcolta fel-alá a forgatás helyszínén, már kedvesen mosolyog, és igen közvetlen stílusban válaszolgat a kérdésekre.
- Hányadik filmszereped ez a mostani?
Görög Zita: Eddig összesen hat filmben dolgoztam, mint például a Pesti Broadway és az Underworld, s nemsokára elkészül a Velvet Side of Hell című dráma is. A Fej vagy írás lesz tehát a hetedik.
- Mi a helyzet az Underworld második részével, ahol kifejezetten a rajongók kérésére térsz vissza Amelia vámpírkirálynő szerepébe?
- Az Underworld: Evolution-t csak jövőre mutatják be Amerikában, de valóban, ott is szerephez jutottam.
- Mennyire más egy hazai és mennyire más egy külföldi produkcióban szerepelni?
- Teljesen, mivel egy magyar film költségvetése a nyomába sem érhet egy nagy hollywoodi stúdió által menedzselt filmnek, ezért persze a lehetőségek is teljesen különbözőek. Ugyanakkor a külföldön szerzett tapasztalatok is sokat segítenek a munka során.
- Az alaptörténet szerint egy egyetemista srác beleszeret egy szupermodellbe. A forgatókönyvet már direkt rád írták?
- Nem, eredetileg egy másik lányra gondoltak Andorék, aztán neki közbejött valami és nem tudta vállalni a szerepet, ekkor tartottak egy válogatást. Itt mindenféle felkészülés nélkül kellett megcsinálnom egy jelenetet, s végül rám esett a választás.
- Milyen együtt dolgozni a partnereddel, Keller Jánossal?
- Jani nagyon jó színész, már a válogatások során is voltak közös jeleneteink, és egyből érződött, hogy jól tudunk együtt dolgozni.
- Mióta forgattok?
- Augusztus közepén kezdődtek a munkák, minden nap reggel héttől este hétig nyomjuk. Szerepünkből kifolyólag Janinak és nekem van a legtöbb dolgom, így nekünk szinte mindenhol ott kell lennünk.
- Ha a film sikeres lesz, vállalnál újabb filmszerepeket?
- Igen, de egyelőre nem tudom, hogy mit hoz a jövő.
- Mik a terveid?
- Nincsenek terveim, nem tudom, hogy egy év múlva mivel fogok foglalkozni, majd meglátjuk, hogy mit dob a gép.
Ekkor sajnos ránk törték az ajtót az öltöztetők, fotósok és sajtósok, így Zitának mennie kellett, ugyanis aznap forgatták le a modelljelenetet, s a színésznőre még hosszas haj- és sminkigazítás, valamint számtalan ruhapróba várt. Kifelé menet egy ezüstszínű Jaguárra lettünk figyelmesek, amelyet egy Niki Laudához megszólalásig hasonlító úriember vezetett. Kérdésünkre a film sajtósai megerősítették, hogy valóban az egykori Forma-1-es pilótát láttuk, aki bár nem jelenik meg a filmen, többször feltűnt a forgatási helyszín környékén, ám mindannyiszor csak tovasuhanni látták luxuskabriójában.
Alan Seitz