A budapesti Városépítészeti Főosztály májusban mutatta be a Margit-szigeti futópálya megújításának terveit. Akkor azt ígérték, hogy a munkálatok júniusban kezdődnek, és iskolakezdésre el is készül a pálya.
Hogy valójában mikorra lesz kész, egyelőre a Főpolgármesteri Hivatalnál sem tudták megmondani. "A kivitelezést nagyban befolyásolhatja a kedvezőtlen időjárás, ennek ellenére megvan az esély arra, hogy a legrosszabb állapotban lévő pesti oldal még ez évben elkészüljön" – tájékoztatta az Origót a főváros kommunikációs igazgatósága.
A futókör pesti oldalát hétfőn lezárták, az építkezés idejére alternatív útvonalat jelöltek ki a futóknak. A Budapesti Sportszolgáltató Központ által közzétett térképet molinókon és szórólapokon is feltüntetik. Azt kérik a futóktól, hogy mivel az ideiglenes útvonal két ponton is keresztezi a főutat, óvatosan használják.
A burkolatcserére azért van szükség, mert a jelenlegi futókör felülete teljesen elhasználódott, megsüllyedt. A sajtóreferens tájékoztatása szerint a helyszínen öntött új burkolat rendelkezik majd a Nemzetközi Atlétikai Szövetség által kiadott minőségi bizonyítvánnyal. A rekonstrukció 350 millió forintba kerül, a kivitelező az általa elvégzett munkákra 60 hónap jótállást vállal.
A futókört érintő jelentősebb változásokat részben a futók javasolták a Városépítészeti Főosztály márciusi felmérésében. A legfontosabb újítás, hogy a pálya szélesebb lesz, minimum 1,4 méter – sőt, lesznek 1,8 méter szélességű szakaszok is –, illetve elérhető lesz az új öltöző, zuhanyzó és WC a MAC épületében.
A tervezők lakossági javaslatra fokozott figyelmet fordítottak az Árpád hídi átkelőre, ahol sávszűkítések, felfestések, táblák késztetik lassításra a járműveket.
Szintén lakossági ötlet volt a többpontos indulás jelölése (a Margit híd budai és pesti oldalán, valamint az Árpád hídnál), így különböző induló és kilométerjelző felfestések kerülnek a pályára, hogy minden irányból könnyen számlálható, értelmezhető legyen a megtett távolság. (Lásd az ábrán, A, B, C pontok).