Vágólapra másolva!
Eddie Jordan Forma-1-es csapata tragikusan kezdte az idei évadot, nemhogy pontot nem szerzett, de versenyt is alig fejezett be a két pilóta, Giancarlo Fisichella és Szato Takuma. Az ír csapatfőnök drasztikus átszervezésre szánta el magát a javulás érdekében.

Fotó: EPA
Az év egyik mélypontja: Szato letarolja csapattársát, Fisicót
tett hasonló lépéseket

Az elmúlt fél évben a Jordan menedzsmentje azon munkálkodott, hogy a szervezet visszatérjen egy rugalmasabb, nyitottabb struktúrához, amelyet a csapat eddigi legsikeresebb szezonjában alkalmaztak, valamint a váratlanul megnövekedett költségek csökkentésén dolgoztak.

Az eredmény: mintegy negyven embert - akik közt néhány "őstag" is akad - elbocsátanak, így alig több mint kétszáz beosztottja lesz Eddie Jordannek. "Mikor túl sok lesz a költség, lépni kell. A változások után sokkal hatékonyabban fogunk dolgozni az autó teljesítményén és megbízhatóságán" - mondta Jordan.

Mostantól Eddie Jordan személyesen intézi a sport- és a kereskedelmi ügyeket, míg a technikai rész igazgatója Henri Durand lesz, a versenyeken és a teszteken pedig Gary Anderson lesz a főnök. Távozik viszont Trevor Foster ügyvezető igazgató és Tim Holloway főmérnök, méghozzá azonnali hatállyal. Foster 1980-ban, még a Formula 3000-ben kezdett dolgozni Eddie Jordannél, 1991-ben vele lépett a gárda a Forma-1-be, s az eddigi sikerek egyik kulcsfigurája volt.

Ugyancsak elhagyja a silverstone-i alakulatot a kereskedelmi részleg vezetője, Giselle Davies, aki öt éve, 28 évesen került a Jordanhez, s májustól a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban tölt be fontos szerepet. Egyelőre nem tudni, ki érkezik Davies helyére.

A Jordan legsikeresebb éve az 1999-es volt: 61 ponttal a konstruktőri vb harmadik helyét szerezte meg az istálló. Idén nemcsak az újonc Szato, hanem az egyik legtehetségesebb GP-pilótának tartott Fisichella sem került pontszerzés közelébe.

Ujlaky István

Ajánlat: