A bajor cég speciális változatot készített a P82-es motorból a gyors monzai pályára, mellyel átlépték a 19 000 ezer fordulat/perces álomhatárt, s mellyel Juan Pablo Montoya az F1 történetének legmagasabb átlagsebességű körét teljesítette. A BMW az erőmű továbbfejlesztésével és versenyre alkalmassá tételével segítené erős szezonzáráshoz a grove-i istállót.
"Lassan befejezzük a hosszú tesztelést, és versenyen alkalmazzuk az új motort" - mondta Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója a vállalat hivatalos honlapján. "Ha minden jól megy, már az Egyesült Államokba is ezzel megyünk, ha kevésbé, akkor csak Japánban vetjük be."
A futam már nem sült el olyan jól a Williamsnek, mint a kvalifikáció: Ralf Schumacher hajtóműve szelephiba miatt tönkrement már a nagydíj elején, míg Montoya autójának a felfüggesztése adta meg magát.
"A kiváló időmérő után kétségtelenül csalódást okozott a futam. Ennek ellenére Monza bizonyította a müncheni csapatunknak, hogy nem hiábavalóak az erőfeszítései. Úgy gondolom, mindez jó alap lehet az utolsó két verseny előtt" - értékelt Theissen.