Július végén lesz 10 éve, hogy megtörtént az F1 Magyar Nagydíjak eddigi legsúlyosabb balesete, amikor a 2009-es forduló időmérő edzésén Felipe Massa sisakját eltalálta egy elszabadult rugó. Az alkatrész a szintén brazil Rubens Barrichello autójáról vált le, majd pont a sisakrostély és a bukósisak héjának találkozásánál nekicsapódott Massa fejének.
A Ferrari versenyzője elvesztette az eszméletét és egyenesen a gumifalba fúródott, de a Hungaroring felkészült sportbírói és mentői kiszabadították, a pálya kórházába szállították, majd helikopterrel az Állami Egészségügyi Központba szállították, ahol megmentették az életét, mielőtt néhány nappal később hazaszállították Brazíliába.
Massa és a Forma-1 akkori ügyvezetője, Bernie Ecclestone személyesen mondott köszönetet a mentésben és a kezelésben részt vevő szakembereknek. A Ferrari versenyzője október elejére felépült, újra tesztelni kezdett a csapatnál, és hazai versenyén, a Brazil Nagydíjon ő lengette a kockás zászlót, később 2017 végéig a mezőny tagja maradt a Ferrari és a Williams színeiben.
A baleset azonban természetesen nem múlt el nyomtalanul, Massa a közösségi médiában terjedő „10 éves kihívás” alkalmával is emlékezett a történtekre.
Egy felhasználók által indított mém arra buzdítja a különböző szolgáltatások felhasználóit, hogy posztoljanak képeket a 10 évvel ezelőtti és a jelenlegi önmagukról. A brazil pilóta a kiemelése utáni pillanatokban elkészített, drámai képpel emlékezett a 2009-es évre, egy másik posztban viszont egy másik meghatározó élményt, kisfia születését is kiemelte, Felipinho 2009. november 30-án látta meg a napvilágot.
Massa balesete néhány nappal az után történt, hogy egy Forma-2-es futamon meghalt Henry Surtees, a korábbi motoros- és F1-es világbajnok John Surtees fia, egy leváló kerék miatt. A két eset az elmúlt években rendszeresen szóba került, mivel az FIA csak hosszú évekkel később, 2017 végére tudta kifejleszteni és elfogadtatni a 2018-ban bevezetett F1-es fejvédőt, a glóriát.
A glória valószínűleg ma is csak nagy szerencsével védené meg Massát a hungaroringi baleset következményeitől,
de közben több lépcsőben tovább erősítették az F1-ben és más FIA-bajnokságokban is használt bukósisakokat, valamint további biztonsági felszereléseket vezettek be annak érdekében, hogy baleset esetén gyorsabban és hatékonyabban megkezdhessék a bajba jutott versenyző kimentését és ellátását.