A nemzetek versenye után vasárnap az egyéni viadalt rendezték a Bajnokok Tornáján. A szombati naphoz hasonlóan ezúttal is a befagyott Balti-tenger adott otthont a futamoknak, de a vonalvezetést egy hosszabbra cserélték, és a pilóták nem egymással ellentétes irányban indultak el, illetve hajtottak át a célvonalon, hanem azonos irányba haladtak.
Az elmúlt évekkel ellentétben a lebonyolítás végig egyenes kieséses rendszerben zajlott. Az amerikai sportok mintájára két „főcsoportra”, a pálya-, illetve raliversenyzőkre osztották a mezőnyt, és a két kategória legjobbja mérkőzött meg egymással a döntőben. Előbbiben viszont tízen indultak, így a nyolcaddöntők előtt két előselejtezőt rendeztek.
A nemzetek versenyén hibátlan teljesítményt nyújtó Mick Schumacher már ezen a ponton elbukott. A német pilóta az egyik legtehetségesebbnek tartott női versenyzővel, Jamie Chadwickkel szemben maradt alul, aki a W Series kétszeres címvédőjének és a Williams fejlesztőpilótájának mondhatja magát. A két fél között közel másfél másodperc volt a különbség a befutónál.
A két egykori F1-es pilótának, Mika Häkkinennek és David Coulthardnak sem tartott sokáig a nap érdemi része. A kétszeres világbajnok annak ellenére kapott ki a hétszeres NASCAR-bajnok, jelenleg az IndyCarban versenyző Jimmie Johnsontól 3 másodperccel, hogy az amerikai pilóta rosszul rajtolt. Egykori csapattársa mindössze 4 tizeddel maradt alul a Le Mans-i 24 órás futamot kilenc alkalommal megnyerő Tom Kristensennel szemben, és
könnyen lehet, hogy meg is verte volna dán ellenfelét, ha az elején nem csapja a hófalnak az autót.
Az F1-es versenyzők becsületét Sebastian Vettel mentette meg, aki a nyolcaddöntőben a visszalépő Valtteri Bottast helyettesítő, a tavalyi W Seriesben 3. helyen záró Emma Kimiläinent verte meg. A négyszeres világbajnok így a Forma-1 egykori, illetve jelenlegi pilótái közül egyedüliként vívhatott meg egy második párharcot.
A legjobb nyolc között az IndyCarban szereplő Colton Hertával csapott össze, akit az F1-gyel is hírbe hoztak, amikor felmerült, hogy az Andretti megveszi az Alfa Romeót. Ekkor két futamot kellett teljesíteniük, és az összidő döntötte el a győztes kilétét. Vettel 1,588 másodperccel nyerte az első kört, és bár a következőben 1,234-gyel kikapott, de előnyéből 354 ezredet megőrzött, így bejutott az elődöntőbe.
Ott a Coulthard után Johnsont is búcsúztató Kristensen várt rá, és a győzelemhez két futamgyőzelem kellett, függetlenül az időkülönbségtől. Az első fordulóban Vettelnek nem kellett megerőltetnie magát, ugyanis a rivális autója felmondta a szolgálatot, és még az első körben megállt. Ugyanakkor nem lehet azt mondani, hogy a 34 esztendős versenyző csak a szerencsének köszönhetően jutott döntőbe, hiszen a második futamot már önerőből tudta megnyerni.
A döntőben nem kisebb pilóta volt az ellenfele, mint a zsinórban kilenc rali-világbajnokságot nyerő Sébastien Loeb. A bajnoki címhez három győzelem kellett, és az első két futamon a francia pilóta nem adott esélyt ellenfelének. A harmadik féltávjánál már szinte fogta a győztesnek járó trófeát, miután Vettel komoly hibát követett el, de aztán beleállt a hófalba, így a német versenyző ölébe hullott a győzelem.
A negyedik futam első köre után már-már azt lehetett hinni, hogy Vettel döntő futamra menti a párharcot, de Loeb végül 786 ezreddel ismét jobbnak bizonyult nála. A ralilegenda ezzel beérte honfitársát, Didier Auriolt a ranglista élén, és már ő is négyszeres egyéni győztesnek mondhatja magát a Bajnokok Tornája történetében. A már az autóban, majd abból kiszállva is gratuláló Vettel neve mellett így továbbra is csak a 2015-ös elsőség szerepel.