Régóta szó van már arról, hogy elektromos hajtáslánccal is készüljenek TCR szabványnak megfelelő túraautók, az idén viszont már próbaversenyeket is rendeznek a Pure TCR-sorozatban, mielőtt jövőre hivatalos bajnokság indul ezzel a névvel. A projekt mögött a WTCR promótere, a Eurosport Events áll, ami 500 kW teljesítményű fenevadakkal futott, különleges formátumú versenyeket ígér.
A Pure TCR a világ első elektromos túraautó-versenye lesz, amelyben egyszerre több márka is képviseli majd magát, bár a hajtásláncot a Magelec Propulsion, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering szállítja majd. Ettől függetlenül a közönség találkozhat majd a Hyundai, a Cupra, az Alfa Romeo (Romeo Ferraris) és az MG (Lisheng Shanghai Racing) autóival is.
A villanymotor teljesítménye várhatóan 500 kW, vagyis körülbelül 680 lóerő lesz, a mezőny ezt rövid, különleges formátumú futamok, ún. csaták során eresztheti szabadjára. Jó hír a fékevesztett versenyzés szerelmeseinek, hogy a szervezők úgy találták ki a lebonyolítást, hogy ne kelljen spórolni az akkumulátor kapacitásával.
A formátum elsősorban a ralikrossz-versenyekre emlékeztet, de az ETCR-ben teljesen épített pályákon küzdenek majd a pilóták.
A hétvége egy sorsolással kezdődik majd, ekkor a mezőny tagjait csoportokra osztják, de az első csata során azonos gyártó pilótái nem találkoznak. A csoportban csatázó versenyzők egymással egyvonalban rajtolnak majd el, az először kihúzott pilóta dönthet elsőként, hogy melyik pozíciót választja.
A győztesek bejutnak a második csatába, a második és a további helyezettek egymással vívnak a következő körökben. A második csaták győztesei bejutnak a nagydöntőbe, a 2. helyezettek a B döntőbe, a továbbiak a C döntőbe. A csaták során egyre több pontot adnak a helyezetteknek, kivéve a 3-as csatában, ami egykörös sprint lesz a döntők rajthelyeinek meghatározásához.
A döntő győztese lesz a hétvége Királya vagy Királynője, aki automatikusan a legtöbb pontot szerzi a forduló során.
Az előzésekről a kötelezően használatos push-to-pass gomb gondoskodik, de az elöl haladók sem lesznek védtelenek, nekik is rendelkezésükre áll az átmeneti teljesítménynövelés lehetősége az ún. „fightback” üzemmóddal, ami kisebb lökéssel esélyt ad a visszavágásra. A „csaták” gyorsan követik majd egymást, az egyes csoportok tagjai már az előző futam során felkészülnek a saját küzdelmükre.
Az autókat a paddock közepén egy közös zónában, az ún. „Energy Station” területén szervizelik is töltik majd, a szervezők külön kiemelték, hogy hidrogénnel üzemelő generátorokkal állítják majd elő a villamosenergiát és a sorozat versenynaptárát is úgy alkotják meg, hogy ne legyen szükség légi, csak tengeri szállításra. Ennek is köszönhető, hogy
az ETCR a goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozik be, de ott csak időfutamokat rendeznek, majd 2021. januárjáig összesen öt fordulót tartanak Európában, Ázsiában és az USA-ban.
A július 9-12. között zajló goodwoodi esemény után a WTCR betétprogramjaként július 24-26-án Ausztriában rendeznek ETCR-csatákat, augusztusban Koppenhágában, október 16-18. között pedig a WTCR koreai fordulójának részeként szerepel majd a mezőny. Egy novemberi alkalommal a kínai Guangdong, majd 2021. január 30-31-én a Daytona International Speedway következik.
A PURE ETCR összhangban van az autóipar gyors eltolódásával az elektromosság felé
– mondta Francois Ribeiro, a Eurosport Events igazgatója. – Az elmúlt bő 60 év során a túraautózás arról szólt, hogy a pályák feszült közegében olyan autókat mutassunk be, amelyeket a kereskedésekben is meg lehet vásárolni. Arra aspiráltunk, hogy létrehozzunk egy új kategóriát, ami a szurkolók kedvence lesz, de népszerűsítsük az elektromos technológiákat, amelyek teljesen összhangban vannak a féktelen versenyzésről, valamint a test-test elleni csatákról kialakult elképzeléseinkkel.”