Az élelmiszerbiztonsági akciótervvel azt szeretnék elérni, a magyar fogyasztók
biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű
és egészséges élelmiszerekhez jussanak. Ehhez az kell, hogy magyar termékeket vásároljanak – összegezte Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a tiszaderzsi kárásznapon.
A kormány döntése kapcsán kampány indul, mellyel a gazdák megélhetését és a munkahelyteremtést támogatnák, a miniszter szerint pedig ezzel párhuzamosan egy minősítési rendszer kialakítása is fontos, hogy egyszerűbb legyen eligazodni az élelmiszerek között.
Bővítik és fejlesztik az ellenőrzéseket, valamint védjegyek elterjesztését - sorolta. Példaként említette az
S-QR kód bevezetését a csomagolásokon,
melyek a vásárlóknak segítenek a tájékozódásban, valamint az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése.
Fazekas Sándor tájékoztatása szerint a 2019-ig tartó kampány forrásigénye kétmilliárd forint, néhány hónap múlva pedig már az eredmények is láthatóak lesznek.
Az agrártárca vezetője azt is hozzátette, hogy szeretnék növelni a magyar termékek arányát a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben ez 30 százalék volt, idén már 60 százalék.