Közös termék elkészítésével, az első régiós bormárka létrehozásával erősítik az idei szürettől tovább a balatoni borászok összefogását, az új címkét Ipacs Géza tervezte. A BalatonBor egységesen ezzel kerül majd piacra április végén. Az adott olaszrizling tételt elkészítő borász vagy borászat neve minden esetben szerepel majd a címkén.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Tornai Tamás elmondta, fontos a régiós branding és új lehetőséget jelent a Balaton Borrégió számára a közösségi marketing, illetve a BalatonBor mint új típusú közösségi termék.
Kardos Gábor, a Balatoni Kör elnöke kiemelte: "nemcsak a borok piacán, de a gasztronómiában és turizmusban is elsősorban a régiók, régiós márkák versenyeznek világszerte, ezért itthon is a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy létrehozzunk és megerősítsünk ilyen régiós ernyőmárkákat, aminek a BalatonBor lehet az első példája."
Több mint egy éves szakmai egyeztetési folyamat eredményeképpen jött létre a kritériumrendszer, mely alapján a kezdeményező borászok bíznak abban, hogy minden, régiójuk minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészet el fogja készíteni saját BalatonBorát, ezzel erősítve az innovatív márkaépítést.
Közös fotó is készült a BalatonBorhoz csatlakozni szándékozó borászokkal. A nagy méretben kinyomtatott címkét sugarasan körbeállva, a körcímkét kezükben tartva mutatták meg az összefogás erejét. Utána pedig kóstolót rögtönöztek azokból az idei Olaszrizling mustokból, melyekből az egyes pincészetek elkészítenék saját BalatonBorukat, illetve a fajtából készült olyan korábbi tételekből, melyek szerintük leginkább hasonlítanának az idén először készülő régiós borra.