A csatorna fiatal sztárjai látják el hasznos tanácsokkal az internetes lelki terror - például rosszindulatú megjegyzések, e-mailek és Facebook bejegyzések - különböző formáitól szenvedő kortársaikat.
Az interneten zaklatott gyerekek úgy tudnak védekezni a digitális formában érkező támadások ellen, ha kikapcsolják a számítógépet, nem válaszolnak az azonnali üzenetváltásokkor érkező bántó megjegyzésekre, megtagadják a zaklatók hozzáférését és másolatot készítenek a sértő bejegyzésekről, hogy azokat egy megbízható felnőttnek is meg tudják mutatni - tanácsolják egyik közérdekű hirdetésükben.
A Nickelodeon előre láthatólag két évig tartó kampányát a Common Sense Media nevű szervezet segíti, amely korábban az MTV zenei csatornával és a Disney Chanellel együttműködve igyekezett felhívni a világ figyelmét a problémára.
A 14 és 24 éves korosztályba tartozó fiataloknak mintegy fele volt már szenvedő alanya a digitális zaklatás valamely formájának - derült ki az Associated Press és az MTV 2009-es közös felméréséből. A Nickelodeon azért rendkívül fontos partner, mert éppen azok a gyerekek alkotják a közönségét, akik csak most ismerkednek az internettel és a mobiltelefonnal - James mondta Steyer, a Common Sense Media elnök-vezérigazgatója.
A televíziós csatorna részt vesz a szervezet Rule of the Road (A digitális közlekedés szabályai) nevű kezdeményezésének népszerűsítésében is, amely magánszférájuk fokozott védelmére és a közzétett információk alapos szűrésére ösztönzi a fiatalokat, valamint a szülők számára hasznos információkat és egy fórumot tett közzé a hivatalos weboldalán.
Az internetes lelki terror problémája azután került reflektorfénybe az Egyesült Államokban, hogy az utóbbi időben több tinédzser is öngyilkos lett az őket ért digitális támadások miatt. Barack Obama amerikai elnök a hónap elején egy külön konferenciát szentelt a kérdésnek a Fehér Házban.