A sor elején álló András az [origo]-nak elmondta, hogy szerda délután óta várakozik a készüléket elsőként piacra dobó T-Pont üzlet előtt. András elmondása alapján neki és társaságának volt egy kis atrocitása a bevásárlóközpont biztonsági őreivel, akik este ki akarták tessékelni az Apple-rajongókat, de végül megengedték, hogy a Mammutban maradjanak, de nem aludhattak és nem feküdhettek a padokon. Andrásék két generációval korábbi, iPhone 4 készülékeiket szeretnék az új típusra cserélni, amelyet részletfizetéssel fognak megvásárolni éjféltől.
Sorban ülnek a vásárlók
Tudósítónk szerint a Mammut 2-ben található üzlettől az áruház két szárnyát összekötő függőfolyosókon át végig várakoznak a vásárlók, sokan a Mammut 1-ben ücsörögnek a vásárlóknak kirakott székeken, összesen nagyjából százhúszan-százötvenen.
Kilenc órával az iPhone 5 premierje előtt
A sorban állók közül néhány huszonéves lány is iPhone 4 készülékét cseréli az új modellre, egyikük a még sok órányi várakozásra az Elfújta a szél című, közel ezerkétszáz oldalas regénnyel készült. Ők azért jöttek el személyesen a premierre, mert későn értesültek az előrendelés lehetőségéről, és mire online megrendelhették volna az új modellt, annak előrendelhető példányai már elfogytak. Az új iPhone-ra várakozók mellett elhaladó gyerekek párbeszédéből elcsíptük azt is, hogy bár ők rosszul vannak ettől a nagy sortól, szeretnének maguknak egy iPhone-t, "mert egy iPhone-t mindenki akar."
Az iPhone 5-re várakozó tömeg a Mammutban
Itthon a korábbi iPhone-premiereket órákkal megelőzően még sosem gyűlt össze ekkora tömeg, pedig az új iPhone sajtóbeli fogadtatása visszafogott volt, mondván, elődjéhez képest kevés újdonságot tartalmaz a készülék, és új, az Apple által fejlesztett térképfunkciójának is komoly gyengéi vannak.
Az iPhone 5 az Apple saját, korábbi rendelési rekordjait is megdöntötte. Hasonlóra például az iPad táblagép esetében volt példa: ennek első verzióját az újságcikkek nagyra nőtt iPhone-ként definiálták, a vásárlók körében azonban a készülék hatalmas sikert aratott.
Mit csinál másképpen az Apple?
Az iPhone 5 látványos sikere jelentős részben az Apple egyedi marketingstratégiájának köszönhető. A vállalat kínálata kevés készülékből áll, és a riválisokkal ellentétben évente csak egy új modellt mutat be, amelyet aztán minden lehetséges módszerrel hirdet. Ahogy a luxusautóknak, az Apple termékeknek is inkább évjáratuk van, mint típusnevük.
Az iPhone eleve egy felsőkategóriás készülék, ezért az Apple mindig fel tudja szerelni a legújabb generációhoz tartozó alkatrészekkel, ezek prémium árát úgyis meg tudja fizettetni a vásárlókkal. Fontos azonban kiemelni, hogy a riválisokkal ellentétben az Apple sosem a hardveres paraméterekkel hirdeti termékeit, hanem megoldásokat, élményt kínál. Például az új iPhone-ok nagyfelbontású képernyőjét sem a képpontok számával népszerűsíti, hanem elnevezte Retinának - magyarázta el az [origo]-nak Berényi Konrád onlinemarketing-szakember.
A márka másik sajátossága az egyediség: lehet, hogy hasonló tudású kamerát, vagy azonos színvonalú játékokat futtató hardvert másik készülékben is találhat a vásárló. Az Apple a letisztult külsőre és az egyszerű használatra is ügyel, hogy biztosíthassa vevőit arról, hogy hasonló terméket egyben másutt nem kaphatnak. Egyedisége révén a gyártó komoly rajongói bázist is ki tudott alakítani magának, amelynek fontos véleményvezérek is a tagjai, ők pedig képesek meggyőzni az Apple-től idegenkedőket is a cég termékeinek használatáról - mondta Berényi.
Cikkünket folyamatosan bővítjük.
Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.