A héten a Wall Street Journal amerikai üzleti lap számolt be arról, hogy értesülései szerint az Apple annyira aggódik piaci részesedésének csökkenése miatt, hogy egy olcsó verziót dobhat piacra az iPhone-ból. A lap szerint az iPad Mini táblagép bevezetésére is hasonló okokból szánta rá magát a gyártó.
A The Next Web amerikai technológiai hírportál beszámolója szerint azonban Phil Schiller, az Apple marketingvezetője egy kínai lapnak nyilatkozva csütörtökön cáfolta ezeket az információkat. Schiller ráadásul hangsúlyozta, hogy a jövőben sem lát lehetőséget egy olcsó iPhone megjelenésének, hiszen cége "mindig a lehető legfejlettebb technológiát alkalmazza a termékeiben annak érdekében, hogy a legfeljettebb készüléket kínálhassa riválisa között."
Schiller azt is elmondta, hogy bár az iPhone-nak csak húsz százalék körüli a részesedése a piacon, ám a készülékek eladásaiból szerzett nyereség 75 százaléka az Apple-höz vándorol. A vállalat jelenleg úgy kínál aktuális csúcsmodelljénél olcsóbb alternatívát, hogy gyártásban tart visszamenőleg két generációt is az iPhone-ból: ezért kaphatók még újonnan is az iPhone 4 és 4S készülékek.