A Forma 1-es pilóták közül többen is birtokolnak sugárhajtású magánrepülőgépet, a Mercedes GP brit pilótája, Lewis Hamilton például egy vörös-fekete fényezésű Bombardier Challenger 605-tel repül a versenyek színhelyeire. Külön érdekesség, hogy gépének lajstromjele (G-LCDH) a nevének (Lewis Carl Davidson Hamilton) kezdőbetűiből áll. Az egyik legjobban kereső sportember, a golfozó Tiger Woods egy tizenhat személyes Gulfstream 550-essel ingázik floridai otthona és hawaii nyaralója között.
A filmszínészek közül talán John Travolta repülőgép-gyűjtési szenvedélye a legismertebb, ő ugyanis nemcsak pilótavizsgával, hanem egy magánlégiflottával is rendelkezik, sőt otthonát is úgy építtette fel, hogy gépei közvetlenül a házánál parkolhassanak. Legérdekesebb szerzeménye egy kalandos életű, öreg, négy hajtóműves Boeing 707-es, amelyet még a 60-as években az ausztrál Qantas légitársaság üzemeltetett, majd Frank Sinatra birtokába került, évtizedekkel később pedig Travoltánál kötött ki. A szaúdi uralkodócsalád tagjai sem aprózzák el, számos repülőgépből álló flottájukban többek között speciálisan átalakított Boeing 747-esek is vannak.
A hírességek időnként presztízskérdést is csinálnak a repüléshez fűződő viszonyukból, Bill Gates például egy high-tech elektronikai rendszerekkel felszerelt Bombardier Global Expresst választott magának, mintegy demonstrálva a fejlett technológiákhoz fűződő sajátos viszonyát, míg Bruce Dickinson, az Iron Maiden együttes énekese egy Boeing 757-es utasszállító kapitányaként a közforgalmi repülésben vesz részt.
Magyarországon nincs túl sok magántulajdonú sugárhajtású üzleti gép. Pár kisebb és olcsóbb Cessna Citation mellett a legkomolyabb business jetet az OTP-csoporthoz tartozó Air Invest Kft. birtokolja és üzemelteti. Sokan csak az OTP vezetője, Csányi Sándor magángépének szokták nevezni a Falcon 900-ast, a 2005-ben gyártott, mintegy 40 millió dollárt érő luxus-utasszállító azonban nem csupán az ő kényelmét szolgálja.
A bank tulajdonában álló Air Invest Kft. 2005-ben vásárolta meg a Dassault Falcon 900 EX típusú, maximum 14 fő szállítására alkalmas gépet, melynek hatótávolsága 8300 kilométer, sebessége pedig meghaladja a 900 kilométer/órát. A 10 méter hosszú utastérben a fotelek egy része ággyá is alakítható, így akár 5 fő is kényelmesen alhat a hosszú utazás alatt.
Gyakran utaznak vele a bankcsoport külföldi leányvállalatainak munkatársai, sőt bérbe is adják, így többek között a magyar kormány tagjai is használják, pláne, hogy a Honvédség kivénhedt An-26-osain kívül nincs dedikált kormánygép, a Malév megszűnése óta pedig nemzeti légitársaság sem.
A magánrepülők piacán az egyik legkedveltebb és legelterjedtebb gépcsaládot a francia Dassault cég fejlesztette ki. A Falcon márkanév az elmúlt évtizedekben ikonikussá vált, egyet jelent a megbízhatósággal, a nagy teljesítménnyel és a határtalan luxussal. Folyamatosan fejlesztik a jellegzetes formájú, három hajtóműves gépcsaládot, jelenleg is öt különböző, eltérő méretű és teljesítményű modellt kínálnak. Bár szolgáltatásaik és magas presztízsük miatt kormánygépnek is ideálisak, áruk miatt a gyengébb gazdasági erejű országok vezetői nem feltétlenül engedhetik meg maguknak ezeket a repülőgépeket.
Az amerikai Gulfstream cég jelenlegi csúcsmodellje, a G650-es utolérhetetlen sebességével (0,95 Mach) és hatalmas hatótávolságával – közel 13 ezer kilométer – igyekszik elnyerni a megrendelők kegyeit. Ezzel a Rolls-Royce hajtóművekkel felszerelt géppel Dubajból leszállás nélkül utazhatunk New Yorkba, vagy Londonból Buenos Airesbe, miközben a pilóták munkáját a vadászgépekben is használt, a fontos adatokat az ablakra vetítő HUD (head-up-display), valamint háromdimenziós meteorológiai radarkép is segíti.
A svájci Pilatus cég is beszállt a nagy haszonnal kecsegtető üzletbe, legújabb fejlesztésű, PC-24 névre hallgató modelljük ráadásul olyan pluszt kínál, amit a többiek egyelőre nem tudnak. Ez a kis sugárhajtóműves gép ugyanis nem csak jól kiépített, szilárd burkolatú pályával rendelkező repülőterekről üzemeltethető, hanem képes a füves vagy pusztán döngölt, földes leszállópályákat is használni.
Ez pedig nagyjából azt jelenti, hogy duplájára növekszik azon kisebb-nagyobb légikikötők vagy ideiglenes repülőterek száma, amelyeken fel- és leszállhat vele a pilótája. Ráadásul egyetlen fő is elegendő az üzemeltetéséhez, a gépet ugyanis olyan nagymértékben automatizálták a konstruktőrök, hogy egy pilóta is vezetheti, nincs szükség a szokásos, minimum kétfős személyzetre. Ez főleg azon tehetős tulajdonosok számára nagy előny, akik maguk is rendelkeznek szakszolgálati engedéllyel, így vezethetik saját repülőgépüket.
A globális értelemben is piacvezetőnek tekinthető nagy gyártók, azaz a Boeing és az Airbus sem maradhatott le, ők az ismert utasszállító-típusaikat alakítják át a megrendelők kívánságainak megfelelően. Különleges műszaki megoldásokat is alkalmaznak egy-egy extrém igény kielégítése érdekében: akár aranyozott vécét és zuhanyzót, vagy a fedélzetbe épített, automatikusan Mekka felé forduló imaszőnyeget is lehet rendelni a repülőkbe. Ezek a gépek azonban jellemzően már a százmillió dollár feletti árcímkéjű kategóriába tartoznak, amit csak az extrém gazdagok, például a közel-keleti olajállamok uralkodói vagy az orosz oligarchák engedhetnek meg maguknak. Az egyik szaúdi herceg például az idén kapta meg egyedi felszereltségű Airbus A380-asát, amely jelenleg a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe.
A Super Jumbo a pletykák szerint 500 millió dollárba került, cserébe azonban igazi keleti kényelmet kínál a felhők felett is, többek között 20 hálószobát, mozitermet és exkluzív, wellness szolgáltatást nyújtó fürdőszobát, mi több, egy a padlón elhelyezkedő sík képernyőnek köszönhetően a külső kamerák képét kivetítve a gép alatt elsuhanó tájat is full HD-ben nézhetik az előkelő vendégek. A gép rakterébe a herceg szintén egyedi kialakítású Rolls-Royce luxusautója is beparkolhat, így leszállás után sem kell lemondania a kényelemről, vagy bajlódnia az autóbérléssel.
A legtöbb business jet alkalmas az interkontinentális repülésre, magas szinten automatizált rendszerekkel rendelkezik, belső tereik pedig luxusszintű kényelmet biztosítanak. Közös jellemzőjük, hogy nagy magasságba képesek emelkedni, így elkerülik a kellemetlen turbulens légtömegeket. A hirtelen magasságvesztést okozó turbulencia miatt ugyan a hagyományos utasszállító gépek fedélzetén tartózkodók sincsenek veszélyben, ám a hirtelen bekövetkező, néhány másodpercig érezhető dobálások érthető módon sokat rontanak az utazás komfortján.
Egy jobb magángépet megvenni sem olcsó dolog – az ára jellemzően 20-30 millió dollár, tehát több milliárd forint –, de a fenntartása, üzemeltetése és a megfelelő személyzet biztosítása hosszabb távon akár még ennél is többe kerülhet.