Egy berlini kerületi bíróság arra kötelezte a Google-t, hogy tegye lehetővé a felhasználók számára azt, hogy kapcsolatba léphessenek a céggel. A Google-t a helyi fogyasztóvédelmi szervezeteket tömörítő VZBV perelte be.
A fogyasztóvédők azt tartották problémásnak, hogy a Google német támogatási e-mail címére (support-de@google.com) üzenő felhasználók csupán egy automatikusan generált üzenetet kapnak válaszul. Ebben a keresőcég arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy olyan sok megkeresést kap, hogy inkább az önkiszolgáló ügyfélszolgálati űrlapok kitöltését, vagy a súgó felkeresését javasolja számukra. A VZBV szerint a Google központi e-mail címe egy fekete doboz, amelyből elvesznek a beérkező üzenetek.
Ez a bíróság szerint nem felel meg a telekommunikációs szolgáltatókra és médiacégekre vonatkozó német törvényeknek. A bíróság döntése értelmében a Google-nak is kötelező olyan elérhetőséget biztosítania, amelyen keresztül a felhasználók valóban felvehetik a kapcsolatot a cég munkatársaival. Ha csupán egy automatikától kapnak választ a levélírók, az nem minősül valódi válaszadásnak a bíróság szerint.
Ha a Google nem teljesíti a fenti elvárásokat, 250 ezer eurós, vagyis nagyjából 78 millió forintnak megfelelő bírságot róhatnak ki rá – ami mondjuk nem jelentős tétel a cég bevételeihez képest. A keresőcég még fellebbezhet a mostani döntés ellen.