A 140 karakterből álló miniüzenet-küldést lehetővé tevő közösségi médium egyelőre úgy tűnik, bevált a városnak (@Ayuntamientojun).
A 3500 fős város 600 lakójának már van Twittere, és lelkesen használják is. A városházán fel lehet iratkozni a szolgáltatás használatára, sőt, képzéseket is tartanak, amin megtanítják, hogyan lehet az üzenetekben időpontot foglalni a doktornál, bűntényt bejelenteni, vagy szólni, hogy elromlott a lámpa az utcában.
A The Guardian riportja kiemeli Elena Almagro, Jun lakosú takarítőnő esetét, aki Twitterrel sokkal mélyebben a közösség része lett, és ma már ezen a médiumon keresztül közvetíti a lakógyűléseket.
José Antonio Rodríguez Salas polgármester (@joseantoniojun) számára fontos volt, hogy a város összes alkalmazottjának legyen profilja. Az városka utcaseprője (@barredorajun) például sokkal megbecsültebbnek érzi magát, mióta a lakók rátwittelnek, hogy mennyire elégedettek a munkájával.
Jun egyelőre úgy tűnik, rengeteg előnyét látja a Twitter-re kitelepített adminisztrációs segítségnek. A polgármester szerint mióta bevezették a rendszert, 4 rendőr helyett elég egyet alkalmazniuk, és
a városházán a sorok lerövidültek, mivel Twitter-en az összes kérdésre választ kaphatnak.
Abban sem lát különösebb problémát, hogy egy amerikai tulajdonú cégre támaszkodik a város - azt viszont valódi veszélynek találta, hogy lehetnek olyanok, akik anyagi okok miatt kimaradnak.
A Twitter mindenesetre felfigyelt az esetre, és vizsgálják, hogyan tudnák kiterjeszteni a bürokrácia talán új modelljét az olyan metropoliszokra, mint Chicago, New York, vagy San Francisco. Arról, hogy mi történik, ha a routerek elromlanak, senki sem nyilatkozott.