Komoly trónkövetelővé vált az Oppo: cég bejelentette, hogy 50 millió okostelefont értékesített tavaly. Ez hatalmas, 67 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Összehasonlításként, az LG 60 millió okostelefont adott el.
Az Oppo ezzel a nyolcadik helyre került a legnagyobb okostelefongyártók listáján, ezzel pedig
többségbe kerültek a kínai márkák a toplistán.
A Gartner adatai szerint a top tíz globális okostelefongyártó közül már hat kínai márka: az élbolyban ott van a Huawei, a Lenovo, a Xiaomi, a ZTE, a TCL, és immár az Oppo is.
Ennek ellenére még sosem hallott a gyártóról? Nem meglepő: Európa még csak most kezdi közelebbről megismerni a 2001-ben alapított céget.
Az Oppo leginkább olyan középkategóriás készülékeiről ismert, mint az R7 és az egyedi kialakítású, szelfikhez szánt N1, ami az első forgó kamerával rendelkező okostelefon. Az új modellekről az idei Mobil Világkongresszuson fogunk hallani, a cég a kameraközpontú F-szériát futtatja be az évben.
Azonban az Opponak még
sokat kell villantania addig, míg megbirkózik az igazi nagyhalakkal:
a Huawei 100 millió okostelefont adott el 2015-ben, ami eddig még egy kínai gyártónak sem sikerült. A Xiaomi 70 millióval büszkélkedhet.
Eladott okostelefonok száma 2015-ben:
Bár többségbe kerültek a kínai telefonok a toplistán, azért érdemes megjegyezni, hogy amennyi készüléket ezen gyártók egy év alatt eladtak, nagyjából annyi iPhone kelt el egyetlen negyedévben. Csak 2015 utolsó negyedévében 74,8 millió mobilt adott el az Apple.
Ugyanakkor
13 év után először vár Tim Cook bevételcsökkenést.
Előrejelzéseik szerint a negyedéves bevétel 2016 első negyedévében 58 milliárd dollárról 50-53 milliárd dollárra eshet vissza az előző év azonos időszakához képest.