Egy kiszivárgott dokumentum szerint hamarosan hirdetésekkel bombázhatnak minket a cégek Messengeren keresztül. Az iratot a Facebook küldte ki legnagyobb partnereinek – állítja a TechCrunch portál.
Az év második negyedévétől kezdve
közvetlenül üzenetben küldhetnek hirdetéseket a vevőknek,
az ehhez szükséges technológiát is lefejlesztették már.
A dokumentum azt tanácsolja a partnereknek, hogy kezdeményezzenek beszélgetéseket vásárlóikkal, ha eddig nem tették – csak azoknak küldhetnek majd marketing célzatú üzeneteket,
akikkel korábban már leveleztek.
A Facebook nem erősítette meg a hírt a portálnak, helyette így válaszolt: „Nem kommentálunk pletykákat és spekulációkat. A Messengerrel az a célunk, hogy a legjobb élményt nyújtsunk 800 millió embernek, ebbe beletartozik az is, hogy ne kapjanak kéretlen üzeneteket.”
A TechCrunch szerint az utóbbi mondat azt sugallja, hogy
a hirdetések nem lesznek „teljesen kéretlenek”,
és körültekintően építik be a funkciót.
A Messenger csevegőplatform a Facebook leggyorsabban növekedő terméke, havonta 800 millióan használják aktívan. A cég ugyan eddig még nem monetizálta a terméket, többek szerint is ez lehet az első ilyen irányú lépés.
Valószínűleg a Facebook áprilisi F8 fejlesztői konferenciáján tudhatunk meg többet.