A Facebook fejlesztői konferenciájának második napján is napirenden volt a virtuális valóság (VR). Ugyan az első napon már megtudtuk, hogy mit gondol Mark Zuckerberg a technológiáról, és a cég saját 360 fokos kamerarendszerét is bejelentették, szerdára is maradt meglepetés.
A cég a VR-os közösségi appokkal kapcsolatos terveiről beszélt. Az ilyen appokon keresztül az Oculus Riftet viselő felhasználók egy virtuális térben futhatnak majd össze, beszélgethetnek, és más interakciókat folytathatnak.
Egy demót is bemutatott a cég technológiai igazgatója, Mike Schroepfer, aki egy barátjával barangolt a 360 fokos felvételekből felállított virtuális Londonban. Jó turista lévén egy szelfit is lőttek, amihez egy virtuálisvalóság-szelfibotot kapott elő.
A VR-szelfibottal gyakorlatilag a VR-ban mászkáló avatart fotózták le, a virtuális valóságon belül. Mivel a program korai prototípus, a felvételen még nem valósághű arcok jelentek meg, csak poligonokból álló avatarok. Az elkészült szelfit ezután egy VR-levelesládába dobták, ami kék fényként repült fel az égbe – ez jelezte azt, hogy kiposztolták a Facebook falukra.
Többen is furcsa lépésnek tartották, amikor a Facebook két éve felvásárolta az Oculust. A cégnek most már van VR-sisakja, jön a kamera is, de az appok lesznek azok, amire Zuckerberg igazán utazik.
Az alapító szerint a virtuális valóság lesz az új kommunikációs platform.
A konferencián az Oculus VR-kutatója és a Carnegie Mellon Egyetem professzora, Yaser Sheikh is megosztotta gondolatait.
„A közösségi VR fogja meghatározni azt, hogy kikkel lógunk. Többé nem a fizikai közelségen fog múlni, hogy kivel töltjük a szabadidőnket.”
Dan Olds, a The Gabriel Consulting Group elemzője szerint a közösségi VR lehet az a "killer app", ami miatt az emberek meg fogják venni a VR-eszközöket. „Teljesen megváltoztatja majd azt, ahogyan kommunikálunk. Ahogyan a technológia fejlődik, az élmény egyre valósághűbb lesz. Ki tudja, lehet hogy néhányan már csak ilyen appokon keresztül akarnak majd kommunikálni.”
Az emberek nem csak mozifilmeket nézhetnek együtt a VR-ban, hanem interakcióba is léphetnek egymással: beszélgethetnek, rajzolhatnak, fotókat oszthatnak meg, vagy ahogy az a bemutatón is kiderült, fotózkodhatnak. Állásinterjúkat, üzleti megbeszéléseket bonyolíthatnak le, shoppingolhatnak, vagy várost nézhetnek.
A cég már dolgozik azon, hogy mire ez eljut az otthonokba is, még fejlettebb követés, látvány és audióélmény társuljon az élményhez. Olds szerint ez körülbelül 5-10 év múlva valósulhat meg.