A Facebook már keresheti annak módját, hogy valahogy a hétköznapi felhasználók is bevételre tehessenek szert a posztjaikkal - legalábbis erre utal az a hitelesített profiloknak címzett kérdőív, amit nemrég küldött ki a közösségi oldal.
Ebben többek közt arról kérdezték a felhasználókat, hogy milyen módszerrel szeretnének pénzt keresni az oldalon.
A kérdőíven több opciót is olvashattak a megkérdezettek. A követők tetszés szerinti összegeket adományozhatnának a felhasználónak, de lehetséges opció a márkázott tartalom és a hirdetőkkel való együttműködés is. A felhasználó hirdetéseket rakhatna ki a posztjai mellé.
Felmerült a hirdetőkkel való bevételmegosztás lehetősége,
de akár vásárlásra és regisztrációra buzdító gombokat is kirakhatnának a felhasználók.
A Facebook ezt
csak a hitelesített profilok tulajdonosainak küldte ki,
köztük külföldi portálok újságíróinak.
Mivel az ötlet még csak kezdetleges, nem tudni, hogy pontosan milyen széles körben tenné elérhetővé az oldal. Az egyik megkérdezett újságírónak mindössze 1200 követője van.
A szélesebb körben való monetizálás mindenesetre illeszkedne a Facebook mostani stratégiájába. A közösségi oldal nemrég világszerte élesítette az instant cikkeket a kiadók számára, és elindította az élő közvetítést is, amivel a médiapartnerek szponzorált videókat tehetnek közzé.