Ismét finomítja hírfolyamának algoritmusát a Facebook: a cég blogposztban jelentette be, hogy a posztok válogatásakor már
figyelembe veszi majd az olvasással töltött időt, és a források sokszínűséget is.
Az előbbit olyan módon, hogy mérni fogja, mennyi időt töltünk mobilon egy-egy instant cikk, bejegyzés olvasásával – ez árulkodik arról, hogy mennyire köti le a felhasználót az adott tartalom.
Ezek alapján meg tudja majd becsülni, hogy bizonyos típusú posztok mennyire érdeklik a felhasználót.
Emellett törekedni fognak arra is, hogy az algoritmus többféle forrásból válogasson, így színesebb sztorik jelenjenek meg a felhasználó falán. Az algoritmus korlátozni fogja, hogy egy forrástól ne jelenjen meg egyszerre túl sok poszt, és más szolgáltatóktól is válogasson.
Az újítást eleinte mobilon fogják tesztelni, az ebből levont következtetések alapján fog módosulni az asztali változat is. A cég bejegyzése szerint már elkezdték élesíteni az újítást, az fokozatosan fog érvénybe lépni világszerte.
A Facebook februárban indította el a Feed Quality Programot, ekkor kezdte el kérdőívekkel összegyűjteni a felhasználók visszajelzéseit a hírfolyammal kapcsolatban. A kutatást több ezer főn végezték, a tesztalanyok napi szinten értékelték a látott tartalmakat, vagy két poszt közül választották ki az érdekesebbet, ezeket az eredményeket hasznosítja a cég.
Az oldal rendkívül összetett algoritmusa számtalan faktor alapján válogatja ki, hogy mit rak be a hírfolyamba. Ezek egyike az, hogy mit klikkeltünk, kommenteltünk, osztottunk meg legtöbbször, így gyakran a szenzációhajhász és lájkvadász posztok még jobban tudnak terjedni.
Ezek azonban nem mindenesetben hasznos vagy érdekes dolgok: a Facebook-felhasználók visszajelzései szerint a vírusszerűen terjedő posztok sokszor egyáltalán nem érdekesek. És ez fordított esetben is igaz:
attól még, hogy nem lájkolunk valamit, lehet nagyon is érdekes.
És hogy milyen hatással lesz ez az oldalak elérésére? A közlemény szerint: „A változások a közönség összetételétől, és a posztok aktivitásától is függenek.
Néhány oldalnak ez meg fogja turbózni a forgalmát, míg másoknak csökkenti.”
A Facebook folyamatosan változtatja, frissíti a válogató algoritmust annak érdekében, hogy még több ideig tudja az oldalon tartani a felhasználókat. A napi több ezer posztot rendkívül nehéz szortírozni, fizikai lehetetlenség, hogy minden egyes barátunk és kedvelt oldal friss bejegyzése szembejöjjön velünk a falat görgetve.
Tavaly áprilisban három jelentősebb újítást is eszközölt ennek érdekében: ekkor a fizető oldalak és a barátok tartalmait emelte előre, ám ezzel a keveset vagy egyáltalán nem költő oldalak tartalmai elvesztek a hírfolyamban. Többen is tapasztalták a lájkok és kommentek, az organikus elérés látványos csökkenését.
Majd júniusban érkezett a See First funkció,
amivel a kedvelt oldalak és barátok posztjait kiemelhettük a folyam tetejére, ezzel kapva kicsit szabadabb kezet a válogatásban. A Facebook ezzel nemcsak a felhasználók kedvére tett, de így próbált előnyt adni azoknak a cégeknek, oldalaknak, akik bár szerény büdzséből gazdálkodnak, de jó tartalmakat állítanak elő. Ezzel ugyanis maguk a felhasználók dönthettek arról, mit szeretnének látni a hírfolyamuk tetején - ők pedig azokat a tartalmakat részesítik előnyben, ami valóban érdekli őket.