Májustól kezdve olyan, hat másodperces reklámokat is láthatnak a netezők a YouTube-on, amelyeket nem lehet átugrani – jelentette be a Google az Adwords blogján. Az újfajta „bumper” reklámok az eddigiekhez hasonlóan a videók elé fognak beékelődni.
Rövidebbek lesznek az eddig látott, hagyományos videóknál, de a felhasználónak muszáj lesz megvárnia annak végét. Jelenleg jellemzően félperces reklámvideókat láthatunk, ezeket öt másodperc után át lehet ugrani.
A cég a „haiku” kifejezéssel próbálta vonzóbbá tenni a dolgot a netezők szemében. (A haiku a japán költészet egyik jellegzetes versformája, háromsoros, 17 szótagból álló rövidke vers.)
A bumper hirdetésekre úgy gondolunk, mint a videós hirdetések haikujára, és kíváncsiak vagyunk, hogy a kreatívok mit fognak belőle kihozni”
- mondta a cég blogposztjában.
A reklámkészítőknek ezzel együtt feladja a leckét, hogy tömör, lényegre törő és hatásos reklámokat készítsenek.
A cég felmérése szerint a 18–49 közötti korosztály fele mobilon fogyaszt videót, erre a platformra szánják az új, rövidebb formátumot.