A Georgiai Műszaki Egyetem hallgatóinak fel sem tűnt, hogy öt hónapig valójában egy mesterséges intelligencia volt az egyik tanársegéd. A Jill Watson névre keresztelt robot az IBM Watson szoftverére épült, és tesztelési céllal vetette be az egyetemen Ashok Goel professzor.
Jill Watson végzős diákoknak segített intézni az ügyeiket január óta. E-mailes és fórumos üzenetekre válaszolt,
és még időpontokra is figyelmeztette a hallgatókat.
A diákok elmondása szerint a digitális asszisztenstől érkező levelek hétköznapi és pontos üzeneteknek tűntek, sokszor még szlenget is használt.
A dolog egyáltalán nem tűnt fel nekik, viszont gyanúsnak tartották, hogy a levelekre mindig pár percen belül választ is kaptak. Az egyik diák arra tippelt, hogy egy egyszerű, barátságos tanársegéd lehet, aki épp a doktoriját írja.
Jill Watsont az egyetem kutatói készítették fel a feladatra, mielőtt élesben bevetették.
Ehhez több mint 40 ezer bejegyzést tápláltak belé a hallgatói fórumokból,
ebből tanulta meg a szoftver, hogy mi lehet a megfelelő válasz egyes kérdésekre.
A diákok egy félévben általában tízezer bejegyzést is írnak az egyetem fórumára, ezért a rutinszerű válaszadás jelentős időt von el az oktatóktól. A kísérletet szeretnék később is megismételni.